10 lucruri pe care oamenii nu le știu despre mașinile mild-hybrid. Tehnologia mild hybrid a fost introdusă în 2001 în SUA de nimeni altul decât Toyota, cu numele de Toyota Mild Hybrid System (THS-M).
În ciuda faptului că au trecut 20 de ani de existență, nu sunt multe lucruri pe care mulți le știu despre aceste vehicule mild hybrid. Prin urmare, vă prezentăm 10 lucruri mai puțin cunoscute despre vehiculele hibride mild.
1. Nu sunt prea diferite de mașinile cu motor cu ardere internă
Cea mai mare îngrijorare a șoferilor în ceea ce privește trecerea de la vehiculele pe benzină la cele cu motor a fost adaptabilitatea. Indiferent cât de repede poate merge un vehicul electric sau cât de mare este autonomia pe care o deține, nu putem ignora faptul că senzația pe care o oferă este diferită.
Aceasta include propulsia, vibrațiile și, cu siguranță, sunetul motorului. Puriștii, chiar dacă sunt de acord cu beneficiile de mediu ale EV-urilor, au dificultăți în a se împăca cu ideea că trebuie să renunțe la experiența de condus care vine odată cu motoarele pe benzină care răcnesc.
Aici intră în scenă vehiculele mild-hybrid. Acestea sunt ideale pentru cei cărora le este dificilă tranziția. Ele au un motor atașat la motor, dar asta nu le răpește bucuria de a conduce.
Pe scurt, vehiculele mild hybrid sunt orientate spre benzină în toate modurile posibile (cu excepția câtorva).
2. Se laudă cu o baterie mai mică și motoare mai puțin puternice în comparație cu vehiculele full hybrid
Prin ce se deosebesc mașinile hibride și electrice de vehiculele ICE? Ei bine, un vehicul cu motor cu ardere internă va avea un motor sub capotă care îl alimentează cu ajutorul benzinei. În cazul vehiculelor electrice, motorul este înlocuit de un motor (sau motoare). Vehiculul hibrid oferă ce e mai bun din ambele lumi.
Acesta găzduiește un motor și o configurație de baterii cu motor pentru a oferi performanță și autonomie. Similar este cazul hibrizilor plug-in.
Când vine vorba de vehiculele mild-hybrid, acestea posedă un sistem de propulsie similar cu un vehicul hibrid, dar cu baterii mai mici. Un vehicul hibrid pur găzduiește, de obicei, o baterie de până la 30 kWh alături de un motor pe benzină.
În timp ce, un vehicul mild-hybrid este echipat cu un sistem de 36 până la 48 de volți care poate genera o putere de cel mult 15 kW.
Diferența majoră dintre cele două configurații ale sistemului de propulsie este că un vehicul hibrid pur se poate baza în totalitate pe motor, dar un vehicul mild-hybrid nu poate. Acesta nu se poate propulsa singur, fără a depinde de motor.
Citește și: Cel mai bine vândut coupe/cabrio din Europa până acum, în 2022
3. Nu există o „autonomie pur electrică”
După cum s-a discutat mai sus, un vehicul mild-hybrid nu poate depinde în întregime de configurația motorului pentru a se propulsa. Spre deosebire de un vehicul hibrid complet, în care motorul electric „coexistă” cu motorul, principala sa funcție în cazul vehiculelor mild-hybrid este de a asista motorul.
Denumite și MHEV, vehiculele mild-hybrid oferă o economie de combustibil mai bună și mai puține emisii de CO2, dar nu oferă o autonomie complet electrică.
Un proprietar de MHEV va economisi, fără îndoială, mulți dolari în costurile de combustibil pe termen lung. Cu toate acestea, dacă comparați aceste economii cu cele realizate cu un vehicul electric, un hibrid sau un hibrid cu încărcare la priză, atunci MHEV ar putea părea nu atât de remarcabil.
4. Mai ieftin decât hibridele plug-in
Costul combustibilului economisit în timp este un factor atrăgător pentru mulți care iau în considerare schimbarea. Conform energy.gov, economia medie a costurilor de combustibil pentru un șofer de EV a fost de aproximativ 60% în 2021.
Odată cu tehnologia în creștere și disponibilitatea diferitelor opțiuni, economiile de combustibil nu pot decât să crească. Cu toate acestea, să nu uităm că această economisire vine și cu un cost.
Vehiculele electrice, hibride și hibride plug-in sunt destul de scumpe în comparație cu vehiculele ICE. S-ar putea să trebuiască să scoateți din buzunar cel puțin 27.000 de dolari pentru o mașină electrică decentă în SUA. Prețul mediu urcă până la 30.000 de dolari dacă vă doriți un vehicul hibrid.
Pe de altă parte, cel mai ieftin PHEV pe care îl puteți deține este Toyota Prius Prime, care are un preț recomandat de 32.350 de dolari. Cu toate acestea, puteți găsi un MHEV în jurul valorii de 25.000 de dolari și, de asemenea, un MHEV de 100.000 de dolari și peste.
De la producătorii cu buget redus, precum Toyota, până la producătorul de automobile de lux Volvo, toți au MHEV-uri în gama lor. Ideea este că puteți investi într-un vehicul de lux și de înaltă clasă dacă optați pentru un MHEV în locul unui vehicul electric sau hibrid.
5. Eficiența consumului de combustibil nu poate fi egală cu cea a hibridele plug-in
Funcția principală a umilului motor electric dintr-un MHEV nu este aceea de a prelua toată sarcina asupra sa în orice moment. Așa cum am discutat deja de mai multe ori, sarcina acestui motor este de a „asista” motorul principal care face cea mai mare parte a muncii atunci când vine vorba de propulsarea vehiculului înainte.
Cu toate acestea, acești parametri sună atrăgător doar în comparație cu mașinile pe benzină. Oricum ar fi, MHEV-urile nu pot egala niciodată eficiența consumului de combustibil a hibrizilor tradiționali sau a hibrizilor plug-in.
Aceste vehicule vin cu baterii mai mari care economisesc o cantitate mare de energie și posedă, de asemenea, o „autonomie complet electrică” notabilă.
6. Vehiculele mild-hybrid sunt „cu emisii reduse”; nu „cu emisii zero”
Mulți fac greșeala de a asocia cuvântul „hibrid” cu emisii zero. Cu toate acestea, acest lucru nu este adevărat în acest caz. Chiar și vehiculele hibride complete și PHEV-urile sunt considerate vehicule cu emisii scăzute, dar diferența este că aceste din urmă vehicule pot trece și la a fi complet electrice.
Nu există emisii atunci când vehiculul funcționează cu motoarele sale electrice.
Cu toate acestea, acest scenariu se schimbă în cazul vehiculelor MHEV. Nu există o situație în care vehiculul funcționează în întregime cu energie electrică.
Motorul se oprește în timpul mersului în marșarier, dar acest lucru este doar marginal, ceea ce face ca vehiculele hibride ușoare să aibă emisii reduse și nu zero emisii.
7. Frânarea regenerativă este aproape inexistentă
După cum știm cu toții, energia este generată de fiecare dată când frânele vehiculului (hibrid sau plug-in hybrid) sunt aplicate.
Această energie generată este stocată în baterii și este utilizată cu prioritate până la trecerea la motor, odată ce bateriile sunt epuizate sau conform dorinței șoferului.
Majoritatea MHEV-urilor utilizează o baterie cu o capacitate de 48V. Aceasta nu este suficientă pentru a stoca energie dincolo de o limită și, prin urmare, nu sunt în măsură să stocheze din când în când energia obținută prin frânare regenerativă.
Acesta este un mare factor de demotivare pentru cineva care se gândește la un vehicul hibrid, dar dacă îl privești din punct de vedere practic, chiar nu poți fi dezamăgit. Să vă reamintim încă o dată că MHEV-urile sunt vehicule cu motor cu ardere internă care primesc un mic ajutor din partea configurației electrice.
8. Există mai multe vehicule MHEV decât ne dăm seama
Suntem mereu la curent cu lansarea de către Tesla sau GM a unor vehicule electrice revoluționare. De asemenea, suntem informați despre Toyota, Hyundai, Ford, Volvo și mulți alții care intră în cursa PHEV. Dar suntem oare la curent cu cele mai recente MHEV-uri?
Sau când a fost lansat ultimul MHEV? Acest lucru ne duce la concluzia că MHEV-urile nu sunt probabil atât de populare. Totuși, acest lucru nu este adevărat.
Vehiculele electrice ușoare sunt destul de populare și multe mărci de renume, precum BMW, Volvo, Chevy, Honda și General Motors, le au în gama lor.
Citește și: Dacia vrea să devină un rival accesibil pentru Jeep începând cu Duster 2024
9. Nu există un mild-hybrid „cu priză la priză”
Un vehicul hibrid își obține energia din energia stocată în bateria sa. Aceste baterii sunt de obicei mari și pot stoca o cantitate considerabilă de energie obținută prin frânare regenerativă, pentru a fi utilizată ulterior. Acest lucru se adaugă la „autonomia complet electrică” a vehiculului și, de asemenea, la MPGe.
Pentru a adăuga un plus de forță acestei caracteristici, companiile auto au introdus hibrizi plug-in, cunoscuți și sub numele de PHEV. Aceste vehicule hibride vin cu o funcție de conectare care ne permite să încărcăm vehiculul de la o sursă de energie externă.
În timp ce am văzut că vehiculele hibride se împart în continuare în hibrizi puri și hibrizi plug-in, vehiculele hibride ușoare s-au dovedit a fi o rasă diferită. Accentul pe „mild” este masiv în acest aspect.
În cuvinte simple, un MHEV nu este altceva decât un vehicul alimentat cu benzină la care este atașată o mică baterie. Configurația de alimentare de 48 de volți acționează în principal ca un factor auxiliar pentru configurația motorului.
Datorită rolului său și a dimensiunii bateriei, existența unui MHEV plug-in va distruge în mod clar acest concept.
10. Dispune de funcția unică de pornire-oprire
Un alt avantaj este că vehiculele mild hybrid au o funcție de pornire și oprire automată. Aceasta înseamnă că motorul este oprit automat în timp ce vehiculul se află la semafor.
Când este timpul să se pună din nou în mișcare, sistemul electric de 48 de volți repornește motorul fără a irosi benzină. Partea de aprindere este cea în care majoritatea vehiculelor cu motor pe benzină pierd gazul.
În timp, economiile de combustibil economisite se adună, iar dumneavoastră economisiți mai mult la combustibil în comparație cu un vehicul pe benzină.
Toate mașinile noi și second hand. O singură căutare.
Urmăriți PressHUB și pe Google News