10 promisiuni făcute de Chirica și Alexe la începutul mandatului care se încheie acum au fost analizate de către Ziarul de Iași.
Tandemul politic a ratat îndeplinirea celor mai multe dintre proiectele majore asumate „în echipă” în urmă cu patru ani, scriu jurnaliștii. Nu au „ratat” însă să adune dosarele penale: Mihai Chirica, primarul Iașului, are 4 dosare penale, Costel Alexe, președintele Consiliului Județean, are 3.
Cei doi şi-au anunţat deja intenţia de a candida la un nou mandat, tot „în tandem”,” şi au primit inclusiv girul conducerii centrale a PNL, partid din care fac parte amândoi.
10 promisiuni făcute de Chirica și Alexe. Care este stadiul fiecărui proiect
În topul proiectelor majore figura următorul angajament: „Vom începe lucrările la Autostrada Unirii A8 Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş, pe tronsonul Ungheni – Târgu Neamţ, acesta urmând să conecteze Municipiul Iaşi atât cu Ardealul cât şi cu autostrada Moldovei A7 Siret – Paşcani – Ploieşti”. L
a 4 ani de la acel moment, documentaţia tehnică aferentă sectorului ieşean al A8 nu este finalizată. Mai mult, zilele trecute, CNAIR a anunţat că a respins studiul de fezabilitate din cauza numeroaselor nereguli. Finalizarea acestei documentaţii are o întârziere de cel puţin 2 ani, conform asociaţiilor „pro-autostradă”.
Un alt proiect nominalizat de cei doi: „Vom finaliza şoseaua de centură a Municipiului Iaşi, proiectul având două etape: (a) demararea lucrărilor pe sectorul de drum Selgros – bulevardul Poitiers – strada Trei Fântâni şi (b) reconfigurarea centurii pe traseul DJ 248 pe raza comunei Ciurea spre Tomeşti”.
Între timp, autorităţile (inclusiv cele ieşene) au abandonat ideea unei variante ocolitoare pe traseul invocat pentru prima etapă. În acelaşi timp, ideea unei centuri pe zona de Est se află la nivel de studiu tehnic.
Singurul proiect major în care s-au făcut paşi concreţi este dezvoltarea Aeroportului. Noul terminal este deschis de ieri publicului larg.
Dar, promisiunea electorală din broşură, legată de aeroport, mai menţiona şi „realizarea unui terminal cargo şi unui centru intermodal de pasageri şi marfă”. O problemă majoră la aerogara ieşeană rămâne în cotinuare accesul: Primăria şi Consiliul Judeţean nu au reuşit, în ultimii patru ani, să amenajeze un nou drum.
Fluidizarea traficului între zona metropolitană şi municipiul Iaşi a fost un alt angajament. Deocamdată, toate proiectele relevante pentru un astfel de proiect sunt blocate la nivel de studii tehnice.
10 promisiuni făcute de Chirica și Alexe
În schimb, o promisiune bifată este înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport. În acelaşi timp, au fost stabilite şi operaţionalizate mai multe trasee metropolitane.
„Vom introduce trenul urban metropolitan, ca o alternativă verde, cu mobilitate mare şi capacitate de transport, pe ruta Antibiotice – Păcurari – Gara Nicolina – Socola, precum şi lansarea unor curse feroviare de călători care să facă legătura între gări şi localităţi suburbane precum Lunca Cetăţuii, Ciurea, Holboca şi Leţcani”, este un proiect care putea contribui decisiv la fluidizarea traficului între zona metropolitană şi Iaşi, dar această iniţiativă a rămas doar la nivel de promisiune electorală.
Alte două proiecte care nu au fost îndeplinite vizează transformarea Centrului Expoziţional „Moldvoa” într-un Centru de excelenţă pentru industrii creative şi crearea unui „cluster IT&C Iaşi – Innovative Hub”.
În ceea ce priveşte „reabilitarea integrală” a spitalelor de sub autoritatea CJ, paşi în acest sens au fost făcuţi: proiectul de la Sf. Maria a fost finalizat, iar la celelalte unităţi au avut loc, în unele cazuri, lucrări de modernizare sau dotarea cu facilităţile necesare.
Stadiul celorlalte proiecte, în Ziarul de Iași.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!