A început construirea primului „portavion de drone” din lume în Șantierul Naval Damen din Galați | Viața liberă

Data:

spot_img

La Galați a început construirea primului „portavion de drone” din lume. În Șantierul Naval Damen Galați a avut loc ceremonia de începere a debitării și punere a chilei pentru o navă multifuncțională de ultimă generație – un portavion de drone, destinat Marinei Militare din Portugalia. Invitați de onoare ai ceremoniei au fost ministrul portughez al Apărării, Nuno Melo, șeful Statului Major al Marinei Portugheze, amiralul Gouveia e Melo, precum și ambasadorul Portugaliei în România, Excelența Sa, Paulo Cunha Alves.

Contractul pentru construirea acestei nave – o premieră în industria navală militară – a fost semnat în noiembrie 2023, în urma unei licitații. Proiectul este finanțat de Mecanismul de Redresare și Reziliență (RRF) al Uniunii Europene, care face parte din NextGenerationEU (pachetul de redresare economică pentru sprijinirea statelor membre UE afectate de pandemia de COVID-19).

Citește și: Procesul de trafic de influență al fostului ministru Bănicioiu s-a închis după prescrierea faptelor. Un judecător a decis închisoare pentru fostul demnitar

Gazdă a ceremoniilor din Șantierul Naval Damen Galați a fost, alături de constructorii gălățeni, directorul comercial al Grupului Damen, Jan-Wim Dekker. Acesta a precizat că, luând în considerare conceptul prezentat de Marina Portugheză, Damen a cooperat îndeaproape cu aceasta în dezvoltarea unei nave care să îndeplinească cerințele specifice. Nava, NRP Dom João II, oferă o versatilitate de neegalat, cu capabilități care includ cercetare științifică și tehnologică, căutare și salvare, ajutor de urgență, precum și siguranță maritimă și monitorizare a mediului și a condițiilor meteorologice.

Având în vedere importanța tot mai mare a dronelor și tehnologiei autonome în ajutorul de urgență și supraveghere, nava multifuncțională este capabilă să transporte și să lanseze Vehicule Subacvatice Fără Pilot (UUV), Vehicule de Suprafață Fără Pilot (USV) și Vehicule Aeriene Fără Pilot (UAV). Pentru acestea din urmă, nava dispune de un heliport de 96 x 11 metri.

Continuarea, în Viata-libera.ro

Citește și: CJUE: Executarea unei hotărâri prin care s-a dispus plata de despăgubiri exagerate pentru un jurnalist poate fi refuzată dacă încalcă libertatea presei

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Sursa foto: Viata-libera.ro)

spot_imgspot_img
Viața liberă
Viața liberă
Viața liberă este un ziar cotidian independent din Galați, fondat în decembrie 1989, care a apărut pe piață neîntrerupt de atunci. Versiunea online a ziarului are în medie 400.000 de vizitatori unici pe lună, subiectele abordate în ambele medii fiind cele cu impact social major, atât local, cât şi naţional şi internaţional, inclusiv cele de interes pentru diaspora. Publicaţia susţine proiectele şi iniţiativele benefice comunităţii din care face parte de 32 de ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Povestea unui gălățean: fost imigrant ilegal, acum antreprenor de succes | Viața Liberă

Povestea unui gălățean: „de la emigrant ilegal la antreprenor...

Alegerile parlamentare. Profesiile candidaților de la Iași | Ziarul de Iași

Alegerile parlamentare. Cei mai mulți dintre candidații la alegerile...

Ziua Prematurului la Botoșani | Monitorul de Botoșani

Sărbătorită pe 17 noiembrie, Ziua Internațională a Prematurului a fost...