A început forarea celui mai lung tunel din țară

Data:

spot_img

A început forarea celui mai lung tunel din țară, pe Brașov-Sighișoara, titrează Asociația Pro Infrastructura. Este o premieră pentru Căile Ferate Române.

Tunelul va avea la finalizare 7 km.

Discutăm deocamdată de galeria din dreapta, spre Ormeniș, următorul TBM urmând a fi lansat pe calea stângă cu un decalaj de câteva sute de metri față de primul.

În sfârșit pe tronsonul de 2,74 miliarde de lei asocierea RailWorks, Aktor împreună cu Alstom și Arcada, ar trebui să poată lucra și factura mai consistent.

Acest fapt, pe lângă ajustările financiare rezolvate extrem de târziu, trebuie neapărat să aducă un suflu nou inclusiv pe loturile vecine. Este imperativ ca anul 2024 să fie marcat de un progres consistent mai ales că finanțarea CEF a fost extinsă deocamdată doar până la final de an.

Nu știm dacă este posibilă o nouă extindere, iar nevoia găsirii unei finanțări noi va canibaliza fondurile europene cruciale de pe alte proiecte feroviare”, a scris Pro Infrastructura.

Citește și Cinci nave la rând: Serviciul de Informații al Apărării explică cum reușesc dronele ucrainene să scufunde nave rusești

A început forarea celui mai lung tunel din țară

Asociația menționează că, optimist, străpungerea ar trebui să se realizeze lângă Ormeniș peste 18 luni.

„Asta nu înseamnă că va fi dat în circulație imediat după fiindcă mai sunt destule lucrări de executat ulterior timp de minimum un an: șine, traverse, electrificare, instalații și altele. Așadar, este un vis frumos ca peste 3-4 ani să vedem trenurile circulând pe aici, scurtând timpii între Brașov și Sighișoara.

Așteptăm sosirea în șantier și a TBM-urilor 3 și 4, implicit asamblarea rapidă și lansarea lor către Homorod pentru celălalt tunel de aproximativ 5 km.

Din informațiile pe care le avem, acestea sunt în curs de livrare. Le urăm mult spor constructorilor, iar ministrului Grindeanu și responsabililor din Ministerul Transporturilor mult mai multă atenție, grijă și disponibilitate pentru proiectele feroviare.

Sunt vitale, la propriu și la figurat, la fel ca autostrăzile, a titrat, pe pagina de Facebook, Asociația Pro Infrastructura.

sursa foto – Asociația Pro Infrastructura.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Judecătorul – avocat pentru Guvern, în procesul Danileț contra România

Un membru al Consiliului Superior al Magistraturii (CSM ),...

Fitch Ratings a revizuit perspectiva României de la stabilă la negativă

Fitch Ratings a revizuit perspectiva creditelor pe termen lung...

TermeneAI: Creșterea afacerii cu 27% în 2024, susținută de tehnologiile inteligenței artificiale

Termene.ro, compania care a devenit un lider recunoscut în...

Beneficiile apartenenței României la UE. Fonduri europene primite | Aktual24

Beneficiile apartenenței României la UE, prin prisma accesării fondurilor...