A8 Moțca-Ungheni, un pas mai aproape de realizare. „Suntem pregătiți să o preluăm la CNIR”, se arată hotărât Cătălin Urtoi, dar recunoaște că mai are de așteptat încă cel puțin o lună.
Cu câteva săptămâni înainte de alegerile generale, cresc și tensiunea, dar și presiunea pentru A8, proiectul care se conturează de mai mulți ani, dar care încă nu a devenit nicăieri șantier de-a lungul traseului de peste 300 km.
Într-un dialog purtat în Studioul TV al „Ziarului de Iași”, Cătălin Urtoi, președintele Consiliului de Administrație al noii Companii Naționale de Investiții Rutiere, a trecut în revistă stadiul fiecărui lot de pe A8 și a făcut câteva estimări ale termenelor de finalizare.
„Suntem pregătiți să o preluăm la CNIR”
Astfel, dacă sectorul montan este deja pe direcție – cu două contracte atribuite, cele pentru capete, cu alte două contracte în așteptarea evaluării ofertelor și cu cele patru loturi din mijloc în curs de intrare, pe rând, în procedură de licitație – sectorul ieșean încă este incert într-o oarecare măsură.
Într-un termen de 30 de zile de la emiterea hotărârii de guvern, așteptată pentru sfârșitul lunii octombrie, CNAIR trebuie să predea segmentul Moțca-Ungheni către CNIR. Va tergiversa Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere acest transfer?
Dintre cele șapte proiecte de investiții menționate într-un ordin din martie al ministrului Transporturilor, doar unul sau două au „plecat” de la CNAIR către noua companie, iar Cătălin Urtoi se teme că și partea ieșeană a Autostrăzii Unirii va mai fi ținută în loc. „Suntem pregătiți să o preluăm la CNIR”, a subliniat el.
Continuarea în Ziarul de Iași
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(sursa foto: ziaruldeiasi.ro)