Accesul mașinilor în Grădina Botanică Iași: nu se știe ce instituție ar trebui să închidă drumul

Data:

spot_img

Accesul mașinilor în Grădina Botanică Iași: devine din ce în ce mai deranjantă pentru vizitatori, și nu numai. Zilele trecute, un grup de inițiativă a formulat o nouă petiție online prin care se cere interzicerea accesului vehiculelor.

În weekend, mai ales, Grădina Botanică este plină cu mașini, deși există de mult timp semne rutiere cu „accesul interzis” și „oprirea interzisă”.

Accesul mașinilor în Grădina Botanică Iași. Cine ar trebui să îl închidă


„Este o problemă de actualitate, dar cu revenire. Din 2007 am sesizat această situație deranjantă. În 2017 au apărut primele indicatoare, care mai apoi au fost suplimentate. Foarte bine, însă de ce să se întâlnească vizitatorii în continuare cu mașinile?”, a declarat prof.dr. Cătălin Tănase, directorul Grădinii Botanice Iași.

Grădina aparține de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iași în timp ce Primăria Municipiului Iași are în administrare Șoseaua Munteni ce trece prin Grădina Botanică în zona lacului și face legătura între Păcurari și Breazu. Strada învecinată, Podgoriilor, a fost reabilitată asigurând astfel legătura între Șoseaua Munteni și Aleea Mihail Sadoveanu, și devenind un drum de tranzit între Păcurari și Breazu.

Citește și: Nicușor Dan îl depășește pe Piedone cu 7%, potrivit unui sondaj comandat de Digi24

Ce nemulțumiri au ieșenii

Astfel, principala nemulțumire ridicată de inițiatorii petiției vizează aceeași șosea, Munteni. De asemenea, așa cum au mai menționat petiționarii, nu ar fi suficientă prezența Poliției Locale în zonă, dorindu-se o soluție permanentă.

Apoi, tronsonul A permite accesul pe strada Eudoxiu Hurmuzachi, în timp ce Mănăstirea Podgoria Copou și cele câteva case din zona respectivă au acces prin tronsonul D.

„Strada Munteni are trotuar, iar mașinile parcate pe stradă fac drumul mult prea îngust pentru pietoni și mașini;

  • tronsonul marcat cu C are lățimea de 3metri, iar copiii și adulții trebuie constant să se ferească de mașini;
  • pe tronsonul B+C nu sunt construcții/clădiri rezidențiale. Semnele de «Oprirea Interzisă» nu se respectă;
  • semnul de «Acces Interzis» dinspre Păcurari nu este respectat; strada este intens circulată de mașini, multe dintre ele mergând cu viteză chiar dacă sunt mulți pietoni care se plimbă pe stradă.

Copiii se joacă în zonă și se întâmplă des să iasă dintre mașinile parcate în fața mașinilor în circulație, fapt extrem de periculos.

Toate aceste aspecte mai sus menționate ar face imposibilă o plimbare relaxantă și în siguranță pentru noi și copiii noștri.

Prin urmare, pentru siguranța noastră, solicităm Primăriei Municipiului Iași transformarea tronsonului B și C din Șoseaua Munteni în drum pietonal, astfel încât să ne putem bucura în siguranță de natură, departe de poluarea cauzată de mașini!”, mai apare în petiție.

Articolul integral, în Ziarul de Iași


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Ziarul de Iași
Ziarul de Iașihttps://www.ziaruldeiasi.ro
Jurnalişti formaţi la şcoala sa de presă se află în poziţii de conducere în redactiile ziarelor, televiziunilor şi posturilor de radio din întreaga ţară. Ziarul are un tiraj mediu zilnic 4.133 exemplare, din care 2.410 exemplare reprezinta abonamente, este tipărit în format broadsheet, având 16-20 de pagini. Apare de luni pînă sîmbătă si are un caracter generalist. Cotidianul Ziarul de Iaşi se distribuie în judeţul Iaşi, atît în mediul urban cît şi în cel rural.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Bistrița veche și stilul Art Nouveau | Săptămâna Online

Bistrița veche și stilul Art Nouveau. Am trecut Duminică...

Festivalul Internațional de Teatru „Liviu Ciulei”, ediția a III-a | Argeșul Online

În weekendul recent încheiat, la Pitești a început Festivalul...

Fără asfalt, dar cu piste pentru biciclete | Monitorul de Botoșani

Fără asfalt, dar cu piste pentru biciclete. Situație inedită...