Accidentul de la Pasajul Unirii: șoferul a decis „în ultimul moment” să intre în subteran

Data:

spot_img

Șoferul grec al autocarului implicat în accidentul de la Pasajul Unirii din București a ajuns între timp acasă, după ce anchetatorii români au decis cercetarea lui în stare de libertate.

Avocatul său, Alexandru Mateescu, a explicat, la Euronews, de ce a decis șoferul să ocolească prelimitatorul de înălțime, instalat înainte de limitatorul pe care l-a doborât și care a ucis un om.

„El urmărea o aplicație de GPS. S-a aflat în fața unei alternative, fie prin pasaj, fie pe lângă el. A decis în fracțiune de secundă să intre prin tunel. A văzut apoi că e imposibil să o facă. A frânat, e un sistem de frânare rapidă al autocarului, iar apoi semnul de circulație a căzut și s-a produs acest dezastru”, a afirmat avocatul, care-l reprezintă în instanțele din România.

Citește și: Magazinul „autentic românesc” al Olguței Vasilescu, aproape de închidere. Inaugurat cu fast în iulie, pe minus în decembrie

Șoferul are în momentul acesta are calitatea de suspect.

„Este adevărat că se poate discuta în acest moment de vătămări corporale, la 25 de persoane și o ucidere din culpă, dar noi am înființat acest drept, a prezentat toate datele personale, au fost notate acestea. Poliția rutieră i-au prezentat drepturile clientului meu, după care l-am scos din sediul poliției și l-am dus la hotel, precizez că l-am dus la alt hotel decât acela unde erau cazați turiștii pentru că precizez încă o dată, șoferul meu nu era angajatul unei firme de turism, este șoferul unei firme de transport la care au apelat niște firme de turism din Grecia. (…)

În mare parte, ce s-a vehiculat sunt speculații. În Grecia, această tragedie are un mare impact, în România pare ca un accident regretabil. În Grecia, opinia publică este foarte afectată.

Șoferul are multă experiență, are 20 de ani de practică. Este un om simplu, foarte modest și corect. Nu a avut niciun antecedent de natură penală, a lucrat până anul trecut a lucrat ca șofer pentru un autobuz școlar. Până în Salonic, a fost un alt șofer al cărui program s-a terminat atunci.

Clientul meu a făcut multe pauze, de la vama elenă cu Bulgaria, în continuare pe traseul bulgar și la vama bulgaro-română de la Giurgiu au avut opriri. Nu era deloc obosit. Este cunoscut ca fiind un om foarte puternic, de multe ori este apostrofat de pasageri să meargă mai repede.

Din Grecia până în România sunt foarte multe pasaje, tunele. În acestea nu se întâmplă niciodată, nimic, de această natură.”, a declarat Alexandru Mateescu.

Continuarea în Euronews România


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Rolul Facebook în manipulări electorale cu amintiri nostalgice comuniste

După anularea alegerilor prezidențiale de către Curtea Constituțională, Facebook...

Facebook’s Role in Electoral Manipulation Using Nostalgic Communist Memories

After the annulment of the presidential elections by the...

Retragerea PSD de la masa negocierilor. Reacțiile liderilor politici

Retragerea PSD de la masa negocierilor. Reacțiile liderilor politici...