Admiterea în clasa a V-a: Testările la liceele considerate de top au început pe 11 mai și se vor termina pe 25 mai. Cum un examen are două probe, la Română și Matematică, sunt elevi de 10-11 ani care vor trece prin opt probe.
Deși mai este aproximativ o lună până la Evaluarea Națională și Examenul Național de Bacalaureat, elevii de clasa a IV-a au trecut deja prin tumultul testărilor, pentru a fi admiși la școli cât mai bine cotate.
În municipiul Iași, până acum, au fost organizate concursuri de admitere la șapte școli, urmând ca în acest final de săptămână să urmeze un alt tur de testări pentru intrarea în gimnaziu în anul școlar 2024-2025. Unii părinți sunt relaxați în ceea ce privește înscrierea în clasa a V-a, însă alții sunt demoralizați, ceea ce, cumva, este de înțeles, întrucât concurența la aceste testări a fost dublă chiar și față de admiterea la Medicină.
Până acum, în Iași, concursurile care s-au desfășurat au fost pentru admiterea la Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir” (8,29 elevi/loc), Colegiul Național „Vasile Alecsandri” (6,76 elevi/loc), Colegiul Național „Costache Negruzzi” (6,15 elevi/loc), Colegiul Național „Mihai Eminescu” (5,2 elevi/loc), Colegiul Național „Emil Racoviță” (5 elevi/loc), Liceul Teoretic „Miron Costin” Iași (3,68 elevi/loc) și Liceul de Informatică „Grigore Moisil” Iași (2,92 elevi/loc). Sâmbătă, 25 mai, urmează testarea la Colegiul Național, Liceul Universității „Alexandru Ioan Cuza” și Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu”.
Admiterea în clasa a V-a
Au fost părinți care au povestit cum și-au purtat copilul încă din clasa a III-a la meditații, însă, din cauza emoțiilor din ziua examenului, acesta nu a putut obține punctajul necesar.
Fiindcă testările amintite până acum au fost organizate în trei zile diferite, acei elevi au avut posibilitatea să participe la trei astfel de concursuri.
Însă, unii dintre ei nu au reușit nici după trei încercări și așteaptă cea de-a patra șansa.
Citește și: Marea Neagră este amenințată cu ocuparea completă… de către meduze
În învolburarea unora de a găsi cea mai de top școală pentru propriul copil, de a-l înscrie la toate concursurile de admitere organizate, pentru a fi sigur că ocupă un loc în unul dintre ele, mai există și unii care decid să continue studiile la unitatea de învățământ unde a făcut clasele primare (…).
Citește și: Record la admiterea în clasa a V-a la Colegiul “Negruzzi”: 6 elevi/loc. S-au înscris de două ori mai mulți candidați față de anii trecuți
Președintele Filialei Iași a Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, Constantin Neagu, a declarat pentru „Ziarul de Iași” că a fost martorul multor părinți descurajați ai căror copii au susținut trei examene, după numeroase ore de meditații.
Articolul integral, în Ziarul de Iasi
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
„… admitere la gimnaziu___–__mai catolici decat Papa si la educatie, iar rezultatele, le stim „Romania Educata!!!!!!” Parerea mea este ca Scoala Generala(1-8) clase, NU trebuie sa fie atat de rigida, copii trebuie educati -mai degraba in spirit civic si gandire critica si sa se depuna toate eforturile pentru a se invata f. bine l. romana si cat mai bine o a doua limba, la fel, trebuie sa fie in stare sa jongleze rapid cu tabla inmultirii si adunarii, la care trebuie adaugat un minim de cultura generala, cel mai potrivit pentru varsta, din stiintele naturale…Ma mir -insa- ca nu au dat examen si la religie…/// Discuții vechi, oameni noi
Când s-a lansat platforma socială Threads în Europa, primele conturi românești foarte vizibile au fost unele ultraconservatoare și ultrareligioase.
(Ciprian Cucu-14.05.2024) „… România este un stat laic…”___–___in declaratii, da, insa in realitate , Romania este cel mai corupt -religios-stat din Europa, dovada este data de numarul bisericilor( cu un rezultat morbid, aglomeratia in cimitire, cu timpul nevenit), cu puterea -neoficiala- pe care o are danaila cel belzebut (aytolahul mioritic), dublate de „vizitele/calatoriile sfinte, pe care le fac mai toti pm-ii tarii, la ierusalim, la papa de la Roma si -local- pe unde sunt plimbate „sfintele moaste”, iar aceasta in varf cu functia suprema, care -culmea!- vrea sa fie considerat si dascal de fizica si nu de educatie fizica…(nici de asta nu poate fi, „dupa burta, dupa port”) si -la fel- existenta si perpetuarea religiei in scolile publice, adevarata piatra de moara, la gatul educatiei si progresului romanesc… /// „…traume profunde…”___–___ s-ar putea ca aceasta sa fie si prima si principala cauza a aparitiei religiilor, frica(trauma), fata de necunoscut si fata de puterile destructive ale naturii, etc., iar ulterior au aparut escrocii( adica „s-a intalnit escrocul cu fraierii”-cum se zice despre aparitia religiilor) adica indivizi care au inteles ca pot exploata frica oamenilor, prin diverse tertipuri si „mediere” intre oameni si respectivele forte, care -se stie clar- la inceput AU fost zeci de dumnezei(pe specialitati!), abia mai tarziu s-a ajuns la religia monoteista, desi inca persista exceptii…Iar daca in Romania situatia este mult mai dezastruoasa decat chiar si la vecinii imediati*, aceasta este datorata si faptului ca tara a ramas plina de alde gheorghe al scroafei, indiferent pe unde-si taraie bracinarii…(* raportat chiar si la Cehia, ca sa nu detailam cu Norvegia, Finlanda, etc.
Vorbim de creșterea numărului de analfabeti funcțional, însă, admitem copii cu..premii la romana și sub nota 5 la matematica??
Este cazul copilului admis la Concursul Cantemir Junior din 19.mai.2024 cu premiul III la Lb.romana, însă, 45 puncte la matematica. Adică, nici măcar 50 puncte? Au fost totuși obligați să susțină ambele probe și vorbim de un liceu tehnic, nicidecum de unul.. filologic.
Iar, clasele 5-8 sunt, după câte știm, de cultura generala, fara un profil anume.
De ce avem nevoie pentru un sistem de educație performant!
(Sambata, 01 Iunie 2024, ora 15:23-Ziare.com ) „… Avem nevoie urgent de o reformă curriculară, care să pună accent pe competențe esențiale (științe, tehnologii, inginerie, matematică – STEM).___–___Total de acord, insa „Nu poti servi si lui d-zeu si lui Mamoa, in acelasi timp”, si oricine stie ca pentru a pregati ogorul pentru recolta, mai intai trebuie sa arzi buruienile si miristea, sa ari, etc., etc., asa si in acest caz, NICIUN singur cuvant despre otrava din scolile PUBLICE romanesti, adica religia, care submineaza a priori , tot efortul si singurul tel pragmatic al sensului de scoala, care nu este altceva decat colectarea si concentrarea experientei umane de mii de ani, in toate domeniile, pe care -la fel- din toate timpurile , religia a sabotat-o, de unde si marii ganditori din sanul bisericilor, au fost -pur-si-simplu- omorati de capii bisericilor, pentru ca singurul lor scop este de a NU munci si a exploata populatiile, iar in aceasta mare si intinsa actiune nu s-au dat si nu se dau in laturi de la nimic, absolut de la nimic…
Si iata o mostra de criminalitate din partea celui care vrea sa fie recunoscut ca dascal, individul care prin marea inselatorie(Romania educata) a distrus si ce mai era bun in invatamantul romanesc, foloseste -ca de obicei- un limbaj de lemn si sforaitor, facandu-se a nu sti nimic despre realitatea din al doilea titlu, amandoua la zi, de pe „ziare.com”:Mesajul inspirațional al lui Iohannis pentru copii, de 1 Iunie: ”Să vă urmați mereu visurile cu mult curaj”…///2- Realitatea cruntă din România, făcută din nou publică de 1 Iunie: 41,5% dintre copii se află în risc de sărăcie şi excluziune socială(…)