„Polițiștii au fost transformați în semafoare umane de către politicienii care nu au timp de pierdut prin trafic!”, acuză președintele Sindicatului EUROPOL. .
Într-o societate care devine tot mai debusolată, pe fondul crizei economice și al falimentului moral cvasigeneral, ar fi de așteptat ca Poliția să ofere, așa cum promite prin sloganul ei, „Siguranță și încredere”. Și totuși, românii au pe zi ce trece tot mai puțină încredere în Poliția Română, tocmai din pricină că nu o percep ca pe o instituție capabilă să le confere siguranță.
De ce se întâmplă asta, cum se văd lucrurile din interiorul sistemului și mai ales cum se poate schimba opinia pe care cetățeanul de rând o are despre oamenii în uniformă am încercat să aflăm de la una dintre cele mai active voci reformatoare din cadrul instituției: Cosmin Andreica, președintele Sindicatului EUROPOL.
Citește și: Puterea știrilor false. Cât de repede s-a răspândit minciuna Hamas despre bombardarea spitalului din Gaza
Domnule Andreica, pentru început o întrebare care sigur se află pe buzele tuturor bucureștenilor, în aceste zile: unde sunt polițiștii de la Rutieră, fiindcă mulți oameni se plâng că prin intersecții nu-i văd? Stau la cafeluțe, cum zice legenda urbană?
Este foarte bine că oamenii se întreabă și ar trebui să se întrebe cât mai mulți bucureșteni unde sunt polițiștii rutieri, fiindca în realitate numărul acestor polițiști este insuficient pentru necesitățile care există astăzi pe străzile Bucureștiului. Structura este subdimensionată, iar polițiștii au fost transformați în semafoare umane.
Ei apar în special pe segmentele de drum pe unde circulă președintele României, premierul și alte asemenea înalte oficialități ale statului, și asigura fluența circulației, căci, nu-i așa, politicienii nu au timp de pierdut prin trafic și lor trebuie să li se asigure fluidizarea.
Dacă veți întreba, vi se va răspunde că în mod oficial Brigada Rutieră nu mai asigură coloanele oficiale, dar aceste coloane oficiale s-au transformat în coloane neoficiale.
De aceea s-ar putea ca bucureștenii să observe pe un anumit traseu câte un polițist plantat la fiecare intersecție cu un drum secundar, care stă practic acolo și nici nu pot aplica amenzi – fiindcă, dacă primesc semnalul prin stație, ei trebuie să blocheze circulația, ca să creeze fluență – și nici să desfășoare alte activități.
Efectiv stau la dispoziția șefilor Brigăzii Rutiere, ca să primeasca semnalul pentru când trebuie să fluidizeze și când trebuie să elibereze traficul.
Continuarea în Aktual24.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Aktual24.ro)