Primul port nou construit în România după 30 de ani va fi Portul Ovidiu, deschis pe Canalul Dunăre – Marea Neagră.
Noul port va fi construit pe o suprafață de peste 33.000 de metri pătrați și va permite acostarea barjelor care intră în județul Constanța. Acesta ar putea prelua o parte din traficul din Portul Constanța, aproape sufocat de cantitățile uriașe de mărfuri apărute odată cu izbucnirea războiului din Ucraina.
Lucrările la noul port sunt începute și sunt preconizate să se finalizeze în vara anului 2025. Portul Ovidiu va avea 3 dane și o capacitate de operare de peste 21 de mii de tone, suficient pentru a prelua o parte din traficul existent în acest moment în Portul Constanța.
Citește și: Noua „icoană” de pe Catedrala Națională: un cod QR de 3 metri, pentru donații
Primul port nou construit în România după 30 de ani
Peste 80 de milioane de lei, din fonduri europene, costă construcția noului port, cea mai importantă investiție realizată de Administrația Canalelor Navigabile în ultimii 30 de ani.
„Este pentru prima dată când se construiește pe Canalul Dunăre – Marea Neagră un port nou. Este foarte posibil că acest port să fie unul cerealier, să se construiască un siloz, aprovizionarea de la camioane după care încărcarea pe barje pentru Portul Constanța, se va mai reduce presiunea care este pe portul Constanța”, a declarat Florin Goidea, directorul Administrației Canalelor Navigabile Constanța.
Citește și Când se va circula pe primele loturi din Autostrada Moldovei
Cheul va avea o lungime de peste 360 de metri și vă permite operarea unui număr de trei barje a câte trei mii de tone, dar este prevăzut și cu spatii pentru stocarea mărfurilor.
Proiectul presupune modernizarea și reabilitarea construcțiilor de acostare existente pe malul drept al Canalului Poarta Alba – Midia Năvodari, prin realizarea de facilitați necesare desfășurării activității specifice.
Mai multe citiți în publicația Aktual24.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!