Autostrada A8. Lansată la începutul lunii aprilie, licitația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a segmentului Miercurea Nirajului – Sărățeni/Sovata încă așteaptă ofertele – noul termen pentru înscrierea lor fiind 19 august.
Data limită a fost amânată succesiv începând din 22 mai. Porțiunea de autostradă vine în continuarea unuia dintre capetele care se vor face prin PNRR (Tg. Mureș-Miercurea Nirajului), atribuit deja și unde lucrările urmează să înceapă efectiv spre sfârșitul toamnei.
Lotul care vine în continuare este lung de 23,4 km, iar valoarea estimată a contractului este cuprinsă între 3,35 și 3,95 miliarde de lei. Este mai scump decât fiecare din cele două capete ale tronsonului montan, dar, așa cum am relatat, mai ieftin pe kilometru decât sectorul ieșean al Autostrăzii Unirii.
Citește și: Știință, nu pseudoștiință. Sofia, la 102 ani, ia lecții de astronomie de la o profesoară din Elveția. Vrea să afle de unde vine încălzirea globală și dacă stelele dispar
Amintim că 19 august este și data de la care sectorul Moțca-Iași-Ungheni va avea acord de mediu. Obținerea mult râzvnitului document va încheia acualizarea studiului de fezabilitate, ceea ce deschide drumul obținerii până la sfârșitul acestui an a hotărârii de guvern prin care cor fi adoptați indicatorii tehnico-economici, ultima etapă înaintea lansării licitației pentru construirea A8 ieșeană.
Dacă pe traseul Autostrăzii Unirii încă nu se lucrează, șantierul de pe A7 se apropie tot mai mult ca anvergură de Pașcani. În imagine, primul nod de pe segmentul Roman-Pașcani, în apropierea localității Simionești (Neamț).
Continuarea, în Ziaruldeiasi.ro
Citește și: Controversele Olimpiadei, de data aceasta, de ordin identitar – cu puțin ajutor de la Moscova
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Ziaruldeiasi.ro)