Lucrările pe Lotul 4 al autostrăzii Sibiu, între Curtea de Argeş şi Tigveni, au fost reluat. Constructorul lucrează în ritm susţinut.
Pe şantierul autostrăzii „sunt mobilizați un număr de 350 de muncitori și 140 de utilaje”, potrivit CNAIR. Antreprenorul, Porr Construct, lucrează de la începutul acestui an, indiferent de condițiile meteorologice.
Ba mai mult, suntem informaţi că la tunelul Momaia, lung de 1,35 km, se lucrează zi şi noapte, în trei sau patru schimburi.
Tunelul, botezat „Daniela” va avea două galerii, câte una pentru fiecare sens de mers. Aşa că o echipă forează la un capăt, iar o alta, la celălalt. Avansul lucrărilor este foarte bun, de circa 18%, înaintea termenelor contractuale.
Este pentru prima dată după 1989 când se efectuează în România o astfel de străpungere în stâncă pentru o autostradă. Aşa ceva s-a mai făcut la construirea DN 7C Transfăgărăşan.
Lucrările pe Lotul 4 al autostrăzii Sibiu – Pitești, reluate
Termenul contractual pentru finalizarea acestui lot de autostradă, lung de 9,86 km, este finalul anului 2026. Sunt, însă, şanse mari ca acesta să fie devansat.
N-ar fi prima dată când Porr Construct finalizează o lucrare de infrastructură înainte de termen. Lotul 1 al autostrăzii Piteşti-Sibiu, cel cuprins între Sibiu şi Boiţa, a fost finalizat în decembrie 2022. Termenul era martie 2023.
Citește mai multe și vezi o galerie foto/video cu lucrările la autostradă, în Argesulonline.ro
Citește și: Votul profesorilor, mai toxic decât al blamaților „alegători PSD”
Lucrări şi pe lotul 2, Boiţa-Cornetu
Noi lucrări la autostrada Piteşti-Sibiu, lotul 2, dintre Boiţa (judeţul Sibiu) şi Cornetu (judeţul Vâlcea), au demarat la începutul lunii decembrie anul trecut.
S-a întâmplat pe raza localităţii Racoviţa, din judeţul Vâlcea.
Lucrările au vizat, iniţial, descărcarea arheologică din zona castrului roman, dar s-au realizat deja decopertările pe o lungime considerabilă, necesare tronsonului.
Lotul 2, Boiţa-Cornetu, lung de 31,33 km, e considerat cel mai greu de pe autostrada Piteşti-Sibiu. Executant e o asociere dintre două firme din Turcia, Mapa Insaat şi Cengiz Insaat.
Citește și: Un judecător din CSM anunță că nu votează delegările discreționare pe funcții de conducere cerute de șefii de instanțe
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: CNAIR / Facebook)