Lucrările în teren la metroul din Cluj, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani, au început miercuri.
Recent, Consiliul Județean Cluj a emis autorizația de construcție pentru metroul din Cluj, iar amplasamentul pentru începerea lucrărilor la metrou a fost predat constructorului pentru deschiderea șantierului.
Lucrările în teren la prima magistrală de metrou din afara Bucureștiului au debutat, miercuri, în Florești.
Metroul va avea 19 stații pe 21 de kilometri, a declarat primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.
Citește și: Primăria Tușnad a preluat ostil o afacere privată. Șicane, întârzieri, expropieri
„El se va integra cu alte două proiecte mari. Ați văzut lucrările la Spitalul Regional de Urgență, s-a început construcția de aici din Florești pentru a asigura încă un acces suplimentar la spital. Ne-am bucurat că s-au aliniat toate și am putut să avem împreună cu sprijinul Guvernului României posibilitatea să demarăm aceste proiecte împreună. Centura Metropolitană tronsonul I Cluj-Florești, lărgirea carosabilului de la 4 la 6 benzi care va permite să se introducă transport în comun și bandă specială pentru taximetriști și salvare este în lucru (…) Astăzi începe un nou proiect important, metroul din Cluj”, a declarat primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.
Contractul pentru proiectul Magistralei 1 de Metrou Cluj, finanțat prin Planul Național de redresare și Reziliență, a fost semnat de Primăria Cluj-Napoca, beneficiarul proiectului, în decembrie 2022.
Contractul a fost semnat cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Valoarea totală a contractului de finanţare este de 13.691.849.351,33 lei.
Executantul lucrării este Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S., Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia, Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A.
Continuarea, în Monitorulcj.ro
Citește și: Adina Florea va fi cercetată după ce instanța supremă a anulat clasarea plângerii procurorului Negulescu
Urmăriți PressHUB și pe Google News!