La 20 de ani de la semnarea contractului, doar un sfert din traseul inițial al autostrăzii Transilvania este construit până în prezent. Între timp, o treime din proiect a dispărut cu totul, iar restul porțiunilor se zbat între licitații anulate, contracte reziliate și lucrări cu termen lung de finalizare.
În 2003, când a fost semnat contractul între statul român și compania americană Bechtel autostrada Transilvania, Brașov – Cluj – Borș (Bihor) era privită ca un proiect fanion al infrastructurii din România.
La 20 de ani distanță de la acel moment se circulă pe aproximativ 110 din cei 415 kilometri ai autostrăzii – între Târgu-Mureș și Nădășelu lângă Cluj-Napoca – și nici pe aceștia în mod continuu; între Chețani (Mureș) și Câmpia-Turzii (Cluj) autostrada se întrerupe.
Un „ciot” de autostradă, de cinci kilometri, a mai fost inaugurat în 2020, între Biharia și Borș, la granița cu Ungaria.
Citește articolul integral pe Romania.europalibera.org
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură / Facebook)