Cu dezinvoltura deontologică recunoscută a mediilor publice românești, Radio Constanța a schimbat macazul în campania pentru parlamentare, favorizând acum candidații partidului aflat la putere.
Presei i se cere în campaniile electorale o conduită atentă la mesajele care pot influența alegătorul. Pentru radio și televiziune, Consiliul Național al Audiovizualului emite, de regulă, decizii de reglementare a publicității electorale și pentru a stabili timpii de antenă în mediile publice. Mass-media private își pot stabili tarife pentru mesajele, articolele, interviurile cu politicienii aflați în campanie.
Anul acesta, televiziunile au umflat prețurile, ajungând de la 3.000 de euro pe minut la Antena 3 și RTV pentru difuzarea în direct ori înregistrarea evenimentelor electorale, la 6.000 de euro spotul de 30 de secunde la Digi24. Campania din 2020 la alegerile locale a fost de trei ori mai scumpă decât cea din 2016, conform datelor obținute de Radio Europa Liberă. De la Constanța, avertizorul de integritate Bogdan Comșa, redactor la Studioul Teritorial Radio Constanța, ne-a semnalat numeroase derapaje editoriale la alegerile locale din județ.
Avertismentele sale, comunicate atât conducerii studioului, cât și conducerii centrale a Societății Române de Radio, au fost „răsplătite” cu sancțiuni indirecte ca depunctarea la evaluarea anuală, schimbarea frecventă a atribuțiilor și a locului activității, asta, în ciuda Legii 571/2004 a Avertizorului Public, care reglementează măsuri pentru protecția persoanelor reclamante privitor la abuzuri din instituțiile publice, săvârșite de către persoane cu funcții de conducere sau de execuție. Radio Constanța l-a privilegiat în mai multe rânduri pe primarul din Năvodari, Nicolae Matei, un candidat cu numeroase probleme în justiție, care s-a deghizat din PSD în PNR la alegerile locale recente.
El a fost prezentat în contexte favorabile, iar mesajele sale au avut prioritate. „Precizez că, de-a lungul anilor, Matei a fost, în opinia mea, beneficiarul unei protecții mediatice din partea Radio Constanța, și în perioada în care era primar”, precizează avertizorul, prin escamotarea unor informații care priveau condamnarea pentru dare de mită și alte cercetări penale, prin punerea în context exagerat a unor acțiuni irelevante ale edilului. Legăturile suspecte, legate de interese financiare ale unor oameni din radio cu primarul Năvodariului, cât și sponsorizări generoase din partea unor instituții publice, ca Regia de Apă Constanța, conduse de pesediști, duc la concluzia că încălcarea regulilor de echidistanță cerută presei nu era gratuită. Nicolae Matei nu a câștigat un nou mandat de primar, în schimb a primit în noiembrie 2020 o sentință de 9 ani de închisoare cu executare pentru retrocedări ilegale de terenuri.