Avioanele vor începe să utilizeze combustibili durabili din 2025. Se preconizează că opțiuni de alimentare a aeronavelor precum energia electrică sau hidrogenul lichid vor contribui în mod progresiv la decarbonizarea transportului aerian, începând cu zborurile pe distanțe scurte
„Parlamentul European consideră că uleiul de gătit uzat, combustibilii sintetici și chiar hidrogenul ar trebui să devină treptat principalul lor combustibil”, precizează Biroul Parlamentului European în România.
Unul dintre amendamentele adoptate de Parlamentul European luna aceasta cu privire la propunerea de regulament al Parlamentului European și al Consiliului privind asigurarea unor condiții de concurență echitabile pentru un transport aerian durabil arată ce înseamnă combustibilii de aviație durabili.
Este vorba despre „combustibili de aviație care conțin combustibili lichizi de substituție, complet fungibili cu combustibilii de aviație convenționali și compatibili cu motoarele de aeronave existente, precum și hidrogenul și energia electrică„.
„Va accelera și mai mult dezvoltarea științifică”
Mai multe modalități de producție a combustibililor de aviație durabili au fost certificate la nivel mondial pentru utilizare în aviația civilă sau militară. Combustibilii de aviație durabili sunt pregătiți din punct de vedere tehnologic să joace un rol important în reducerea emisiilor generate de transportul aerian pe termen foarte scurt.
Se preconizează că aceștia vor reprezenta o parte importantă a mixului de combustibili de aviație pe termen mediu și lung. În plus, cu sprijinul unor standarde internaționale corespunzătoare în materie de combustibili și cu sprijinul AESA la conceperea acestor standarde, combustibilii de aviație durabili ar putea contribui la reducerea conținutului aromatic al combustibilului final utilizat de un operator, contribuind astfel la reducerea altor emisii decât cele de CO2.
„Se preconizează că alți combustibili de aviație durabili, cum ar fi energia electrică sau hidrogenul, care sunt tehnologii foarte promițătoare, vor contribui în mod progresiv la decarbonizarea transportului aerian, începând cu zborurile pe distanțe scurte.
Prezentul regulament va accelera și mai mult dezvoltarea științifică și implementarea acestor tehnologii, precum și inovarea comercială în acest sens, permițând operatorilor economici să ia în considerare recurgerea la aceste tehnologii în contextul obligației privind combustibilii de aviație durabili, așa cum se prevede în prezentul regulament, atunci când tehnologiile devin mature și disponibile pe piață.
Aceasta va consolida și certitudinea și previzibilitatea pe piață și va acționa ca un stimulent pentru investițiile în aceste noi tehnologii care sunt necesare”, se mai arată în amendament.
Citește mai mult http://epfacebook.eu/AviatieCombustibili
Foto: Biroul Parlamentului European în România
Urmăriți PressHUB și pe Google News!