Bihorul a început șapte Centuri Ocolitoare în 4 ani. La Iași e zero, niciun metru de șosea ocolitoare

Data:

spot_img

Niciun metru de șosea ocolitoare în județul Iași în ultimii patru ani. În schimb, Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor, a demarat șapte Centuri Comunale și un inel metropolitan.

La Iași, de 20 de ani se stă câte o oră la intrarea în Podu Iloaiei, iar ieșenii au ajuns să meargă cu mașinile pe câmp, printre hârtoape.

Centura orașului Podu Iloaiei, principalul dop rutier din județ, e blocată în studii, hârtii și aprobări. O nimica toată în lungime de 4,3 kilometri, vreo 12 milioane de euro.

Absolut fabulos, în județul Bihor, Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean, are în lucru 7 șosele de centură plus un inel metropolitan: 68 km. Totalul investițiilor se ridică la 1 miliard de lei, echivalentul a 200 milioane de euro.

Unele au fost recepționate parțial, majoritatea vor fi inaugurate anul acesta, toate au demarat în actualul mandat al lui Bolojan (2020-2024). A luat bani de peste tot, fonduri europene pe diferite programe, fonduri guvernamentare, a făcut parteneriate ba cu compania națională de drumuri, ba cu Primăria Oradea. Șantierele sunt complexe, cu pasaje și viaducte, cu relocări ale rețelelor de gaz și energie electrică.

Citește și: Listele uriașe de semnături pentru candidați, un obstacol anti-democratic. Țările UE au praguri simbolice

La Iași e zero, nimic. Liberal și el, Costel Alexe, omologul lui Bolojan, n-a făcut niciun metru de șosea ocolitoare în patru ani. Doar planșe, machete și vorbe goale.

„Îl comparați pe Bolojan cu cei de la Iași? Iarăși vorbim lucruri care n-au legătură. Bolojan are influență la București, aici nu se înțelege. Noi aici suntem mici”, a declarat ieșeanul Cătălin Urtoi, fost director al Companiei Naționale de Investiții Rutiere.

Facem studiul, mai vedem la anul

Proiectul de la Podu Iloaiei este modest din punct de vedere al lungimii, complexității tehnice și al valorii finanțării. Drumul va avea două benzi, câte una pe sens, o lungime totală de 4,3 kilometri și doar un pod peste Bahlui.

„Știu că, ultima dată, CNAIR îi ceruse proiectantului să studieze varianta ca, între Podu Iloaiei și Budăi când se conectează în drumul european, să se facă la sensul giratoriu care să ducă și către breteaua de autostradă. Să nu aibă două puncte de intersecție, ci totul să se conecteze într-un singur loc”, a spus Irinel Bucur, președinte la Asociația „Hai că se poate” care monitorizează proiectele de infrastructură din regiune.

Continuarea, în Reporteris.ro

Citește și: Septimiu Pârvu (EFOR): România are cele mai grele condiții din UE pentru participarea la alegerile europarlamentare

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Sursa foto: Reporteris.ro)

spot_imgspot_img
ReporterIS
ReporterIS
REPORTER DE IASI este un watchdog iesean, axat 100% pe interesul public. REPORTER este un avertizor de integritate, urmarind exclusiv subiecte privind cheltuirea banilor publici si activitatea decidentilor publici. REPORTER DE IASI reuneste o echipa de ziaristi de investigatie cu experienta jurnalistica de peste 20 de ani fiecare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related