BOTOȘANI – Şoseaua viaductelor nu a trecut de inspecţie, recepția a fost amânată

Data:

spot_img

Programată inițial pentru data de 2 noiembrie, recepția lucrărilor de modernizare de pe drumul național 29D, care leagă municipiul Botoșani de orașul Ștefănești, a fost amânată. Asta după ce reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au fost într-o inspecție preliminară în urma căreia au fost stabilite mai multe sarcini de îndeplinit de către constructor.

„După finalizarea acestora se va decide data recepției”, au precizat reprezentanții CNAIR. De exemplu, zilele acestea erau programate o serie de lucrări la parapetele de la cel de-al treilea viaduct de la Drislea.

Totodată, la ieșirea de pe primul viaduct spre Stăuceni a fost înregistrată o tasare de teren, care a fost remediată însă de constructor. „Probabil că s-a lăsat pământul de lângă culee (n.r. – malul betonat care preia sarcinile transmise de suprastructura viaductului”, au adăugat reprezentanții CNAIR, cauza tasării nefiind încă stabilită.

Lucrări făcute cu fonduri europene

Lucrările au fost executate în baza unui proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Valoarea totală a proiectului este de 260,898,452.06 lei cu TVA, însă 85% din sumă, adică 186,713,234.10 lei a fost asigurată de Uniunea Europeană, 15%, respectiv 32,949,394.25 lei a reprezentat contribuția proprie CNAIR. În schimb, diferența de 41,235,823.71 lei sunt cheltuieli neeligibile, care au fost suportate de statul român.

Citește și IAȘI Peste 400 de elevi cu medii sub 4 primesc burse de merit de 450 lei/lună

Modernizarea a implicat lărgirea șoselei la 9 metri, cu două benzi cu o lățime de 3,5 metri și două acostamente de 1 metru. Proiectul a inclus refacerea carosabilului pe o lungime de 42,739 km de drum național, construirea a trei viaducte și construirea a cinci poduri noi. Lucrările au fost executate de asocierea de firme Autotehnorom SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Regardios SA – Evalcons Tech SRL. În schimb, o porțiune crucială de aproximativ 3 kilometri, situată în zona cunoscută sub denumirea de Dealu Mare, între kilometrul 18+500 și kilometrul 21+800, nu a fost cuprinsă în proiectul de modernizare. Asta din cauza unei dispute juridice între CNAIR și un alt constructor cu privire la o lucrare anterioară. Deși CNAIR a lansat o licitație pentru realizarea studiului de fezabilitate în decembrie 2022, modernizarea acestei porțiuni va fi amânată pentru viitor. Mai multe, în Monitorul de Botoșani.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Monitorul de Botoșani
Monitorul de Botoșanihttp://www.monitorulbt.ro
Singurul ziar tipărit din județul Botoșani

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Acuzații de „kompromat” în mediul academic ieșean | Ziarul de Iași

Acuzații de „kompromat” în mediul academic ieșean. Disputa ar...

Explozie puternică într-un cartier din Brăila. 49 de persoane au fost evacuate | De Brăila

Explozie puternică într-un cartier din Brăila. 49 de persoane...

Turismul rural. Destinații pentru 2025 | Monitorul de Cluj

Turismul rural. Destinații pentru 2025. Pentru a încuraja călătoriile...

Crin Antonescu susține că PNL riscă să aibă soarta țărăniștilor | Reporter24

Crin Antonescu susține că PNL riscă să aibă soarta...