miercuri, 20 octombrie 2021
spot_img
AcasăNewsletterBrandurile românești, o specie pe cale de dispariție: “E o strategie comună...

Brandurile românești, o specie pe cale de dispariție: “E o strategie comună a retailerilor de a domina piața prin forță”

Producătorii români au ajuns la marginea prăpastiei. Nu e o remarcă alarmistă, ci o constatare foarte realistă a situației din teren, în fața căreia autoritățile politice par a sta cu mâinile încrucișate.

Produse curate, de calitate, fabricate în România, nu sunt listate în magazinele retailerilor, iar brandurile românești ajung, încet, dar sigur, o specie pe cale de dispariție. Iar soluții la orizont nu prea se întrevăd, de vreme ce autoritățile nu se implică și, prin neimplicare, girează abuzul. Vom analiza, în cele ce urmează, situațiile particulare ale unor producători români, cu precizarea că ele sunt valabile pentru aproape toți cei care insistă să producă sub brandul propriu produse care să se ridice la niște standarde de calitate pe care retailerii n-au niciun interes să le aibă în gestiune.

Fabrica de înghețată

Irina Filip produce una dintre cele mai bune înghețate de pe piața românească. Iar afirmația aceasta nu este o reclamă deșănțată. Produsul este românesc, are lapte în compoziție, nu are stabilizatori și are gustul pe care numai o înghețată adevărată îl are. În plus, înghețata ei este clasificată, în toate studiile de profil, în topul produselor cele mai calitative din categorie. Ideea de a produce înghețată curată i-a venit prin 2011, când a început să gândească un produs care să răspundă unei nevoi a pieței. Puțini știu asta, dar majoritatea înghețatelor comercializate în hipermarketuri și supermarketuri au în compoziție o mulțime de aditivi, chiar și extract de insecte.

N-o spunem noi, ci Asociația Pro-Consumatori, care a identificat în sortimentele de înghetață de pe piață: curcumină, carmin, albastru patent V, albastru briliant, propan, propilenglicol, acid malic, caragenan, pectină, gumă de celuloză, etc. Toate pot da diverse afecțiuni ale stării de sănătate, iar caragenanul îndeosebi este cunoscut pentru potențialul lui de a duce la cancer. Având în vedere nevoia ca pe piața de consum românească să se afle și produse curate, Irina Filip a investit tot ce avea într-o fabrică de înghețată.

Povestea a început abrupt, cu multe piedici, dar visul era mai mare.

Așa că Irina Filip s-a ambiționat să producă acea înghețată sănătoasă, simțind că piața are această nevoie. Înainte de a se pune în mișcare a anunțat retailerii despre intenția ei de a aduce pe piață un produs nou și calitativ. I s-a spus atunci că produsul ei e unul așteptat, dar că e important să pună în funcțiune fabrica.

De la gând la faptă au trecut 7 ani. Iar astăzi, în comuna Nanov din Teleorman există o fabrică de înghețată, realizată la standarde înalte, perfect dotată din punct de vedere tehnic, care ar putea produce înghețată în cantități suficiente pentru a acoperi nevoia din întreaga țară.

Investigatoria
Investigatoria își propune să aducă și în România conceptul de jurnalism constructiv, urmărind, deci, să aducă laolaltă problema și soluția ei.
ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

DIN ACEEAȘI CATEGORIE

- Publicitate -spot_img

ULTIMELE ARTICOLE