Bullyingul legat de hainele „de firmă”. A avea un obiect vestimentar de firmă a devenit adesea o obsesie în rândul copiilor. Mulți consideră că un brand la modă le poate conferi statutul și respectul în grupul de prieteni. Psihologii trag un semnal de alarmă și spun că acest fenomen ia amploare încă de la vârste destul de fragede.
Monica Dobrea, psiholog clinician și psihoterapeut, a povestit pentru „Ziarul de Iași” că a avut neplăcuta surpriză să audă discuții între copiii din clasele primare asupra vestimentației „frumoase și corecte”. Însă bullyingul, a spus specialistul, începe din perioada gimnaziului și merge până la a eticheta copiii care nu sunt îmbrăcați cu haine de firmă ca fiind „săraci şi neîngrijiți”. Monica Dobrea spune că mereu i-a sfătuit pe părinți să îi învețe pe copii să pună accentul pe relațiile cu cei din jur și nu pe obiecte, să îi ajute să se înconjoare de oameni potriviți și să îi recunoască pe cei din cauza cărora ar putea suferi.
„Mereu sfătuiesc părinții să înceapă să discute și să nu îi ferească pe cei mici de situațiile firești din viață. Cu cât discuțiile încep mai devreme, cu atât ele se setează mult mai repede și ușor ca adevăruri, la nivel inconștient. De preferat ar fi ca atunci când mergem cu ei să își aleagă o hăinuță, să accentuăm cât de frumos îi stă, cât de utilă îi este și ce mult contează că îl face să se simtă bine atunci când o poartă. Să fie totul despre copil și cum se simte el însuși, și nu despre imaginea sa în fața celorlalți”, a explicat Monica Dobrea.
Continuarea, în Ziaruldeiasi.ro
Citește și: Comisia Europeană trimite Ungaria în fața CJUE din cauza „Legii Apărării Suveranității”
Urmăriți PressHUB și pe Google News!