Burse de creație în valoare de 7.000 euro, oferite la Classix in Art

Data:

spot_img

Organizatorii Classix Festival, Asociația Industrii Creative și Showberry, alături de partenerul principal, Kaufland România, anunță lansarea programului de burse Classix in Art.

7 burse a câte 1.000 euro sunt oferite tinerilor artiști pentru realizarea proiectelor în domeniile: Arte vizuale, Muzică, Artele spectacolului, Artă digitală și new media, Intervenție culturală.

Într-o eră a schimbării constante, urcușurile și coborâșurile vieții ne oferă o altă înfățișare de fiecare dată. Societatea evoluează, artiștii se reinventează, oamenii se adaptează. Ne schimbăm – uneori în bine, alteori nu. Arta ne însoțește în tot acest periplu al metamorfozei interioare cât și din jurul nostru.

Evoluția capătă noi semnificații în funcție de experiențele vieților noastre. Classix in Art 2023 este gata să scoată la iveală progresul creator, puterea noastră de apreciere și curajul emoțional pe care nu l-am fi bănuit până acum.

Apelul Classix in Art se află deja la a treia ediție, iar până în acest moment 8 proiecte au beneficiat de finanțare pe parcursul 2021 – 2022.

Domeniile vizate de prezentul apel sunt: Arte vizuale (pictură, sculptură, fotografie, instalații, ceramică, colaj, artă textilă, arhitectură și design) – 2 burse; Muzică (interpretare, compoziție) – 2 burse; Artele spectacolului (coregrafie, performance, dramaturgie – accesibilizarea artelor către grupurile vulnerabile) – 1 bursă; Artă digitală și new media (generarea de conținut multimedia, grafică, video, animație, video art) – 1 bursă; Intervenție culturală (proiecte de activare participativă, intervenții în spațiul public, inițiative de regenerare urbană, animație stradală, artă comunitară) – 1 bursă.

Vor fi acordate 7 burse x 1000 eur brut, iar în cadrul apelului se pot înscrie tineri artiști, liber profesioniști, artiști independenți, studenți, persoane fără un venit stabil și rezidenți în România.

Înscrierile se pot face online, pe website-ul classixfestival.ro, iar tematica acestui apel este: „metamorfoza”.

La finalul celor trei luni de rezidență creativă, artiștii selectați vor prezenta câte un proiect relevant pentru sfera lor de interes și a practicii lor artistice. Se vizează proiectele care au un impact în comunitate și care pot contribui la revitalizarea vieții culturale.

Calendarul apelului de proiecte artistice:

Lansare apel: 3 mai 2023
Deadline înscrieri: 21 mai 2023
Anunț bursieri: 31 mai 2023
Finalizare proiecte: septembrie 2023
Prezentare proiecte: noiembrie 2023

Bursierii selectați în realizarea proiectelor propuse vor preda în luna septembrie proiectele finalizate. Modalitatea de calcul a bursei și a plăților se regăsește în regulamentul prezentului apel.

Lucrările vor fi promovate în mediul online pe paginile festivalului și în cadrul unor evenimente cu prezență fizică organizate de Asociația Industrii Creative.

Cea de-a patra ediție a festivalului Classix a avut loc în perioada 26 februarie – 4 martie 2023 la Iași, iar cele 7 zile de festival au avut parte de 4500 de participanți la concerte, peste 70.000 de vizualizări ale transmisiunilor live și 130 de artiști invitați din 18 țări.

Programul a inclus 8 concerte, 2 flashmob-uri în Iași și Chișinău, 1 maraton de scurtmetraje, un tur ghidat, 2 expoziții, 5 dezbateri, un vernisaj, un workshop creativ și 68 de sesiuni de masterclass.

Cea de-a cincea ediție Classix Festival, care va avea loc în perioada 18 – 25 februarie 2024, la Iași.

Organizatori: Asociația Industrii Creative, Showberry
Partener Principal: Kaufland România
Parteneri media: TVR Iași, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio Iași, Viva FM, Radio HIT,
Radio Clasic, Iqads, Presshub, Spotmedia, Ziarul de Iași, Cărturești, Ziarul Metropolis, Suplimentul de cultură, Liternet, life.ro, Observator Cultural, Bookhub, Revista Golan, Aici a stat, Fashion Premium Magazine, Timpul


Asociația Industrii Creative este organizator al festivalurilor Rocanotherworld și Classix din Iași, având drept scop revitalizarea culturală a orașului, angrenarea comunităților creative și implicarea în viața civilă a societății prin acțiuni care promovează spiritul proactiv, contributiv și participativ.

Showberry, membru AROC (Asociatia Romana a Organizatorilor de Concerte si Evenimente Culturale), este un startup câștigător al programului Investește în oameni!

Din 2015 dezvoltă proiecte culturale și creative, fiind unul dintre principalii promotori de concerte publice și evenimente tematice din regiunea de nord-est a României.

Din 2016 este co-organizator al festivalului Rocanotherworld, iar din 2020 a Classix Festival, alături de Asociația Industrii Creative.

Website: www.classixfestival.ro
Facebook: https://www.facebook.com/classixFestival/
Instagram: https://www.instagram.com/classixfestival/
Youtube: https://shorturl.at/louFW

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Cum votează românii și care sunt prioritățile lor la urne

Cum votează românii și care sunt prioritățile lor la...

REPER și-a lansat candidații pentru alegerile parlamentare din 1 decembrie

București, 29 octombrie — REPER și-a lansat astăzi, la...