Calea ferată Roman-Pașcani-Iași: aprobări există, dar fondurile lipsesc. Deși are acordul de mediu și documentele necesare, modernizarea căii ferate Roman-Pașcani-Iași nu poate începe, din lipsă de bani. Tronsonul Focșani-Roman are indicatorii tehnico-economici aprobați din primăvară, dar licitația pentru lucrări încă nu a fost lansată.
Acordul de mediu obținut zilele trecute în proiectul reabilitării liniei de cale ferată Roman-Iași-Frontieră este doar un pas în completarea documentației tehnice. Amintim că Agenția pentru Protecția Mediului Iași a emis acordul cu o săptămână în urmă. Avizul va completa studiul de fezabilitate, iar proiectul va urma în continuare aceiași pași pe care i-a avut de făcut și proiectul Autostrăzii Unirii: avizul comisiilor tehnico-economice de la Ministerul Transporturilor apoi interministerială, după care trebuie adoptată hotărârea de guvern care „să bată în cuie” indicatorii din proiect (cost, condiții de construire, durata contractului și a perioadei de garanție etc.).
Proiectul vizează reabilitarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Roman-Pașcani-Iași-Ungheni, respectiv pe o distanță de circa 140 km. Îmbunătățirea infrastructurii și a sistemului feroviar va avea ca efect creșterea vitezei maxime de traseu la 160 km/h. Totodată, va fi construită o a treia linie între Iași și Lețcani, în lungime de 9 km, pentru accesul la trenul metropolitan. Beneficiarul proiectului este Compania Națională de Căi Ferate „CFR“ S.A. București.
Continuarea, în Ziaruldeiasi.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Foto: Ziarul de Iași)