Calea ferată Vâlcele-Râmnicu-Vâlcea a fost construită în proporție de 90% până în 1989. După Revoluție s-au tot făcut planuri pentru finalizarea ei, dar de toate s-a ales praful.
Calea ferată, care leagă satele Vâlcelele (Argeș) de Bujoreni (Vâlcea) are 41 km și ar fi putut reduce cu mai bine de 100 km distanța dintre București și Sibiu sau Arad. Constructori au fost două foste Întreprinderi de Construcții Căi Ferate, din Brașov și Craiova. Costurile lucrărilor au fost estimate de fostul secretar de stat Alexandru Dobre la aproximativ un miliard de dolari.
După 1989, lucrările rămase de făcut au avansat în ritm de melc. Până în 1992, când s-au produs câteva alunecări de teren care au produs fisuri la unele podețe, prăbușiri la terasamente etc.
Citește și: Cine profită de alegerea lui Trump în România? | Deutsche Welle
De atunci încoace, tot ce s-a făcut înainte de Revoluție a luat-o pe drumul degradării.
În 1996, CFR a semnat un contract pentru finalizarea lucrărilor cu o asociere a două firme din SUA, respectiv Italia. Contract pe care l-a reziliat ulterior, cu plata unor daune de milioane de dolari pentru constructori.
Acum 20 de ani, prim-ministrul de atunci, Adrian Năstase, a descins la Ciofrângeni, în Argeș, însoțit de Miron Mitrea, ministrul Transporturilor. A anunțat acolo reînceperea lucrărilor la calea ferată Vâlcele-Râmnicu-Vâlcea și finalizarea lor în 2008. Tot ce s-a făcut, însă, a fost să se demonteze șinele vechi care mai rămăseseră nefurate. Urmau să fie înlocuite cu altele noi. Șinele noi n-au mai fost montate niciodată.
Continuarea, în Argesulonline.ro
Citește și: Un securist dovedit vrea să ajungă senator prin partidul lui Șoșoacă
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Argesulonline.ro)