miercuri, 20 octombrie 2021
spot_img
AcasăNewsletterCampaniile publicitare ale companiilor de tutun, reclamate la ANPC

Campaniile publicitare ale companiilor de tutun, reclamate la ANPC

Opt organizații din țară solicită Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor să ia toate măsurile legale în vederea eliminării din spațiul public a informațiilor și mesajelor publicitare subliminale sau cu caracter înșelător, postate sau comunicate, cu privire la noile produse din tutun.

Societatea Română de Pneumologie, Societatea Română de Cardiologie, Asociația Medicilor de Familie București Ilfov, Asociația Națională pentru Protecția Pacienților, Federația Asociațiilor Studenților în Medicină din România, Federația Asociațiilor Studenților Farmaciști din România, Asociația Mame pentru Mame și Asociația Generația România Sănătoasă 2035 au depus în cursul zilei de luni, 26 octombrie, o sesizare oficială la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor legată de noile produse din tutun și publicitatea agresivă și înșelătoare a acestora în spațiul public.

Cele 8 organizații solicită ANPC să ia toate măsurile legale în vederea sancționării companiilor reclamate și remedierii efectelor cauzate de acestea prin eludarea interdicțiilor sau restricțiilor legale privind expunerea, publicitatea, promovarea și sponsorizarea, reglementate în materia produselor ce conțin tutun, a produselor conexe și a dispozitivelor destinate exclusiv consumului de tutun.

La baza demersului celor 8 organizații stă constatarea, bazată pe studii și date recente care arată că după 10 ani în care procentul copiilor și adolescenților care fumează țigări a scăzut semnificativ și constant, la ora actuală se observă creșterea procentului copiilor de 13-15 ani care fumează curent țigări electronice, dar și apariția unei noi categorii de consumatori de nicotină: cei care fumează produse din tutun încălzit. Astfel, în 2017, procentul total al elevilor care fumează curent țigări electronice este aproape egal cu cel al celor care fumează țigări obișnuite (8,2% respectiv 8,6%).

Investigatoria
Investigatoria își propune să aducă și în România conceptul de jurnalism constructiv, urmărind, deci, să aducă laolaltă problema și soluția ei.
ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

DIN ACEEAȘI CATEGORIE

- Publicitate -spot_img

ULTIMELE ARTICOLE