Primele tronsoane finalizate din A8. Contractul de proiectare şi execuţie pentru capătul A8 dinspre Tg. Mureş ar putea să fie semnat la aniversarea a cinci ani de la promulgarea Legii Autostrăzii Unirii.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a nominalizat câştigătorul licitaţiei lansate la sfârşitul anului trecut, dar va trebui să mai aştepte aproape două săptămâni până la semnarea documentelor, în eventualitatea în care nu apar contestaţii în acest interval.
Opt ofertanţi s-au înscris în această procedură.
Citește și: „Proștii sub clar de lună”, piesa de deschidere a celei de-a doua ediții a Festivalului Internațional de Teatru „Liviu Ciulei”. 100 de ani de la nașterea marelui om de teatru
Dacă documentul de atribuire va putea fi semnat, constructorul turc Nurol Insaat VE Ticaret A.S. va avea la dispoziţie 6 luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor pe segmentul Ungheni (Tg. Mureş) – Miercurea Nirajului, lung de 24 km. Acestea includ 36 de poduri/ pasaje/ viaducte, între care un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 256 metri.
Sectorul Moţca-Leghin din A8, adjudecat la jumătatea lunii septembrie
Pe traseul de aproximativ 320 km al viitoarei autostrăzi a mai fost atribuit până acum un singur segment, de aproape 30 km lungime.
Este vorba de sectorul Moţca-Leghin (Tg. Neamţ), adjudecat de Spedition UMB la jumătatea lunii septembrie. Cum lucrările sunt precedate de proiectare, acestea vor putea să înceapă abia anul viitor, probabil în primăvară, durata lor prevăzută în contract fiind tot de 24 de luni.
Trebuie să fie gata până la sfârşitul anului 2026
Ambele segmente sunt finanţate prin PNRR, aşadar trebuie să fie gata până la sfârşitul anului 2026.
Între ele, sectorul montan – partea cea mai dificilă şi mai costistoare a autostrăzii – mai are nevoie de confirmarea indicatorilor tehnico-economici prin hotărâre de guvern. Proiectul hotărârii se află în faza transparenţei decizionale, pe site-ul Ministerului Transporturilor, până pe 14 noiembrie.
Dacă hotărârea va fi adoptată săptămâna viitoare, am putea vedea lansată înainte de sfârşitul anului prima licitaţie, pentru unul din cele şase segmente în care este împărţit acest sector lung de 159 km.
Întârzierea a depăşit un an pe tronsonul ieşean al A8
Cât priveşte tronsonul ieşean al A8, cel de la Moţca la Ungheni, întârzierea a depăşit un an: studiul de fezabilitate trebuie să fie predat de proiectantul Consitrans până la sfârşitul acestui ani, iar proiectul tehnic, până la vara viitoare.
În fine, podul peste Prut, un proiect estimat la 162,8 milioane de lei, din care jumătate reprezintă finanţare europeană, se află în faza licitaţiei. Însă procedura este suspendată de aproape două luni.
Continuarea, în Ziarul de Iași
Urmăriți PressHUB și pe Google News!