La nivel statistic, în România, maxim 10% din populație poate fi considerată alfabetizată din punct de vedere financiar. În țara noastră, 24% dintre salariați continuă să primească banii exclusiv în numerar, iar 31% dintre cetățeni nu au cont deschis la o instituție bancară.
În acest cadru, BCR a creat proiectul educațional LifeLab, care integrează concepte financiare în mod interdisciplinar, acoperind toate nivelurile de învățământ.
Scopul este de a le oferi elevilor cunoștințe de educație financiară, de a-i învăța să ia decizii informate, să exerseze planificarea și să colaboreze în echipă. Profesorii joacă un rol esențial în acest proces și, prin intermediul programelor de formare, devin promotori ai educației financiare interdisciplinare, învățând totodată să-și gestioneze eficient propriile finanțe.
Un program pentru 1200 de elevi
LifeLab a pornit cu un program pilot, desfășurat în anul școlar 2022-2023, în 2 școli din România, unde au fost implicați 50 de profesori și 1200 de elevi. A doua ediție a programului, din anul școlar 2023-2024, presupune o extindere în 10 școli din 4 județe din România: Brașov, Mureș, Prahova și Suceava.
După evaluarea proiectului educațional financiar pilot LifeLab și lecțiile învățate din acesta, completate de alte soluții obținute prin consultări cu experți în educație din sectorul public și non-profit, precum și prin analiza altor modele de educație financiară existente în diverse state europene și în România, Institutul de Cercetare a Calității Vieții, sprijinit de BCR, a elaborat raportul de politică publică intitulat „Educația financiară – între necesitate și oportunitate.”
Documentarea implementării proiectului pilot LifeLab s-a desfășurat pe parcursul unui an școlar, incluzând cercetări pentru a măsura progresul obținut. Rezultatele au arătat o creștere de 19% în cunoștințele financiare ale elevilor de gimnaziu și de 15% în cazul elevilor de liceu.
Continuarea în PressOne
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(sursa foto: pressone.ro)