Președintele USR, Cătălin Drulă, îl acuză pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, că distruge căile ferate.
„În PNRR Transporturi, Sorin Grindeanu are 1 miliard de euro pentru lucrări rapide de creștere a vitezei pe sute de kilometri de cale ferată.
Cu acești bani, Grindeanu ar trebui să facă: înlocuiri de șină, traversă, schimbătoare de cale (macaze), electrificare, treceri la nivel sau centralizare electronică.
Modelul este cunoscut de anul trecut. Cu bani de la bugetul de stat am reparat o linie între Buzău și Făurei. A costat 60 de milioane de lei pentru 40km, a durat 5 luni și a crescut viteza de la 30 km/h la 120 km/h.
Cu 1 miliard de euro din PNRR, astfel de lucrări rapide, eficiente și cu beneficiu enorm pentru călători ar putea fi executate pe sute și sute de kilometri de cale ferată.
Incompetența PSD ne arată că până și replicarea unui model de succes este prea mult. Din 74 de licitații lansate, 35 au fost anulate fiindcă nu a ofertat nimeni.
Pe celelalte a venit câte un singur ofertant. Și mai sunt câteva zeci de astfel de puncte nevralgice aflate în licitație pentru care ar trebui să se depună oferte în luna august”, spune liderul USR, într-un comunicat.
Cătălin Drulă mai spune că, în total, domeniul feroviar are alocate în PNRR 4 miliarde de euro și că România va pierde acești bani, dacă anul acesta nu sunt contractate cel puțin două miliarde.
„Defalcat pe regionale CFR, situația arată în felul următor:
➡️ Regionala Craiova: 20 anulate, 6 cu oferte depuse
➡️ Regionala București 11 anulate, 4 cu oferte depuse
➡️ Regionala Brașov: 4 anulate, 17 cu oferte depuse
➡️ Regionala Galați: 6 (fără oferte depuse)
➡️ Regionala Timișoara: 0 anulate, 5 cu oferte depuse
➡️ Regionala Iași: 1 (fără oferte depuse)
➡️ Regionala Cluj: 0 anulate, 7 depuse, 24 fără oferte depuse
Total: 35 anulate, 39 cu oferte depuse, 31 fără oferte depuse (în derulare, încă)”, arată Cătălin Drulă.
Foto Facebook CFR Călători
Urmăriți PressHUB și pe Google News!