Reorganizarea IPJ Constanța, un proiect pilot, a fost finalizată de Ministerul de Interne. Modificările la Inspectoratul Județean de Poliție (IPJ) Constanța au demarat în urma acțiunilor defectuoase ale polițiștilor care au dus la accidentului din august din stațiunea 2 Mai, tragedie în urma căreia și-au pierdut viața doi studenți. Proiectul este asumat de ministrul Cătălin Predoiu.
Astfel, potrivit unor surse participante la discuții, structura combatere a crimei organizate din portul Constanța intră în subordinea Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Constanța. Politiștii vor lucra tot în port, iar funcțiile de execuție nu se diminuează.
Se desființează Secția Poliție Transport Maritim și va funcționa în cadrul Poliției municipiului Constanța, fără adjunct. Funcțiile de execuție din secție vor lucra tot în port.
Se desființează secții rurale
Din 5 secții urbane la Constanța, rămân patru, care vor avea șef și adjunct, iar Mamaia și Port devin secții doar cu șef. La fel Neptun și Costinești.
Din 9 secții rurale rămân trei (Băneasa, Mihail Kogălniceanu și Cogealac). Restul se desființeaza, posturile de politiști intră în subordinea unor poliții orășenești, iar funcția de șef secție rurală devine de adjunct la poliția orășenească din proximitate.
La fiecare post rămân între 2 și 6 polițiști, din care unul șef de post și aceștia se ocupă de dosarele penale, petiții, diverse. Patrularea/ intervenția o asigură poliția orășenească sau secția rurală.
Se desfiinșează Secția regională de Poliție Transporturi (SRPT) Constanța care devine Serviciul Siguranța Transportului. Posturile de politie TF/TN rămân pe loc subordonate acestui serviciu cu excepția sectiei din port care intră sub poliția municipiului Constanța.
Câini de luptă pentru intervenții
Dispare Serviciul Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase (AESP) care este absorbit de Serviciul Infracțiunilor la Mediu ( preia AEST, piscicultura, silvicultura, deseurile, protejarea mediului).
Serviciul de Acțiuni Speciale (SAS) va fi întărit cu câini de intervenție și negociator.
Poliția Școli pierde calitatea de poliție judiciară și se va ocupa de prevenirea și educația rutieră.
Inspectorul șef pierde calitatea de ordonator de credite.
Se va înființa funcția de director administrativ care va conduce serviciul Financiar, Logistic, Comunicații, Structura de Securitate, Sănătate și Securitate în Muncă, Protecția datelor. Inspectorul șef va avea doi adjuncți din care unul pe judiciar.
Serviciul Cabinet și Cazier va fi absorbit de noua structură Serviciul Management Operațional.
Trasee prestabilite și verificabile
Patrula de pe cele peste 200 de autospeciale va avea jaloane de îndeplinit (itinerariu cu misiuni clare stabilite de șefii profesionali cum ar fi verificări arestați la domiciliu, culegere informații, stationări în zone de risc, etc.).
Balizarea presupune că dispeceratul vede inclusiv când polițistul porneste sistemul acustic/luminos și va ști că are intervenție din oficiu. Itinerariul poate fi părăsit, întrerupt în caz de constatare infracțiuni/contravenții.
Serviciul rutier va avea 6 ofițeri care vor coordona câte 20-30 politiști (care vor face 2-3 patrule pe zi) pe 6 tronsoane rutiere: Constanța- Hârșova; Constanța – Cernavodă, Constanța – Tulcea, Constanța -Negru Vodă, Constanța – Băneasa, Constanța-Vama Veche.
La sfârșitul lunii august, după tragedia de la 2 Mai, ministrul de Interne, Cătălin Predoiu, promitea că va reorganiza din temelii Inspectorul de Poliție al Județului Constanța.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!