Ce spune un șofer STB despre greva care a paralizat orașul, presiunile sindicale și despre furturile de piese și combustibil

Data:

spot_img

Greva de la Societatea de Transport București ar fi fost pregătită de mult timp, din vară, de către sindicatul reprezentativ, a declarat pentru HotNews.ro un șofer STB, sub protecția anonimatului. El afirmă că șoferii care au vrut nu au putut ieși pe teren deoarece nu li s-ar fi dat actele și cheile autobuzelor, iar dacă ar fi insistat să iasă ”aproape ar fi fost linșați” și le-ar fi fost făcute probleme în viitor. Șoferul spune că principala nemulțumire nu este legată de salariu, ci de starea jalnică în care sunt mașinile.

Greva de la Societatea de Transport București continuă sâmbătă, pentru a treia zi consecutiv, în pofida deciziilor judecătorești și după ce discuțiile dintre sindicaliști și primarul general au eșuat.

Liderul sindicaliştilor STB, Vasile Petrariu, a susținut că Nicuşor Dan a refuzat dialogul şi nu a stat nici măcar un minut la masa discuţiilor. În replică, primarul general, Nicușor Dan, a solicitat Parchetului să ia măsuri în contextul grevei ilegale a angajaților și față de Vasile Petrariu, despre care spune că a organizat acest act ilegal cu consecințe asupra transportului din București.

HotNews.ro a stat de vorbă cu un șofer STB, care a vorbit, sub protecția anonimatului, despre problemele cu care se confruntă angajații societății de transport.

L-am contactat și pe liderul sindical Vasile Petrariu pentru un punct de vedere, însă acesta nu a răspuns la telefon și mesaj.
Redăm discuția cu șoferul STB, care a acceptat să vorbească sub protecția anonimatului:

Șoferii care ar fi dorit să iasă pe traseu nu ar fi putut deoarece nu aveau documentele și cheia mașinii

Reporter: Se știa de această grevă? De când și cine face greva?

Șofer: Din vară a fost pregătită, dacă nu mai demult. Petrariu și sindicatul reprezentativ au pregătit greva. A organizat sindicatul reprezentativ împreună cu șefii de autobaze și depouri.
În prima zi de întrerupere a activității s-a înmânat șoferilor, vatmanilor, foaia de parcurs la care s-a solicitat să se treacă numărul de serviciu și semnătura și să le dea înapoi la dispecerat.
Nu s-au dat cheile de la mașini și actele – talon, licență de transport, licența de traseu. În a doua zi s-a întâmplat la fel.
Când dispecerul înmânează documentele unui conducător auto să iasă pe traseu i se dau foaia de parcurs, licența de traseu, certificatul de clasificare dacă face periferie, talonul, asigurarea autovehiculului și cheia. Dar acestea nu au fost înmânate conducătorilor auto, deci nu puteau ieși pe traseu.

Șoferii care ar fi dorit să iasă pe traseu nu ar fi putut deoarece nu aveau documentele, nu aveau cheia. Mai mult, cel care voia să iasă în traseu era numit de membrii sindicatului reprezentativ spărgător de grevă, iar acel șofer care ar fi dorit să iasă ar fi fost linșat aproape.

Materialul integral poate fi citit pe site-ul HOTNEWS.RO

spot_imgspot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Procuror suspendat din funcție de CSM

Secția pentru procurori în materie disciplinară a Consiliului Superior...

Doi adolescenți, surprinși agățați de tamponul unui tramvai. Poliția îi caută | Bihoreanul

Doi adolescenţi au fost filmaţi, marţi seara, în timp...

Primele dispozitive acustice pentru nevăzători, instalate de CTP Iași în stațiile de tramvai și autobuz

Primele dispozitive acustice pentru persoanele cu deficiențe de vedere...