Guvernul german a ajuns la un acord cu Comisia Europeană în disputa privind interzicerea mașinilor noi cu motoare cu combustie internă.
Oficiali din ambele părți au anunțat acest lucru sâmbătă, scrie agenția germană de știri Dpa.
Disputa dintre Berlin și Bruxelles se axase pe chestiunea așa numiților e-combustibili, respectiv dacă producătorii vor mai putea să fabrice mașini care să folosească combustibili electronici după 2035.
„Am ajuns la un acord cu Germania privind utilizarea viitoare a combustibililor electrici în automobile”, a scris pe Twitter vicepreședintele Comisiei Europene, Frans Timmermans.
„Vom lucra acum pentru ca regulamentul privind standardele de CO2 pentru automobile să fie adoptat cât mai curând posibil, iar Comisia va urma rapid cu pașii legali necesari”, a menționat acesta.
Ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, care a făcut presiuni pentru această schimbare, a scris că „vehiculele cu motoare cu combustie internă pot fi în continuare nou înmatriculate după 2035 dacă alimentează exclusiv cu carburanți neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2″.
„Europa rămâne neutră din punct de vedere tehnologic”, a insistat.
Citește și: Cât durează recuperarea banilor pentru polițele RCA de la Euroins
Ce sunt e-combustibilii
E–combustibilii sunt combustibili care sunt sintetizați folosind electricitate regenerabilă, folosind adesea materie primă anorganică. E-combustibilii includ hidrocarburi lichide și gazoase, precum benzina metanolică sintetică, produsă cu hidrogen verde, obţinut cu energie regenerabilă. Acest carburant arde la fel ca şi benzina din petrol, dar fără emisii de gaze de seră. Ar putea fi comercializat la nivel mondial prin reţeaua existentă de benzinării.
De asemenea, în această categorie mai intră și iun carburant diesel sintetic sustenabil. Carburanţi sintetici pot fi obţinuţi şi din cărbune, gaz metan sau biomasă prin diferite metode.
Porsche cercetează de ceva timp utilizarea combustibililor din surse regenerabile și a investit 75 de milioane de dolari într-o fabrică de profil în Chile. A anunțat că testele în laborator și pe circuitele de curse se desfășoară cu succes. Producția de e-combustibili din hidrogen și CO₂ folosind energia eoliană a început efectiv din 2022.
Audi a anunţat în 2015 că ar putea extinde producţia unui carburant diesel sintetic sustenabil, după ce a produs prima şarjă de acest gen. Mercedes, dimpotrivă, a estimat anul trecut că E-Fuels nu sunt o opţiune practicabilă în contextul trecerii la automobilul electric, potrivit DW.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!