Raliul Monte Carlo și Girard Perregaux. Ceasuri care spun o poveste

Data:

spot_img

Raliul Monte Carlo și Girard Perregaux. În ciuda numelui pe care îl poartă, raliul nu a fost creat în scopuri sportive.

Nemulțumit de numărul scăzut de turiști care veneau la Monaco, prințul Albert I și-a propus să revitalizeze acest sector și să slăbească prestigiul de care se bucurau în domeniu stațiunile de coastă vecine, precum Nisa și Saint Tropez.

r

Luând în calcul expansiunea industriei auto din acea perioadă, Gabriel Vialon, unul dintre apropiații lui Albert I, a venit cu ideea unui eveniment sportiv care să le ofere constructorilor auto posibilitatea de a testa fiabilitatea mașinilor.

În 1909, Albert I decide organizarea  evenimentului auto. Automobile Club de Monaco s-a ocupat de organizare, urmând ca în ianuarie 1911, 23 de echipaje din 11 puncte din Europa – Berlin, Boulogne, Bruxelles, Geneva, Paris sau Viena….. să plece la drum cu destinația finală Monaco, alegându-și  propria rută pentru a ajunge la linia de sosire din Monte Carlo, cu condiția să treacă prin anumite puncte de control.

r1

Raliul Monte Carlo și Girard Perregaux

Timpul total parcurs nu putea reprezenta un criteriu elocvent de departajare,  astfel încât  regulamentul a stipulat că învingătorul va fi desemnat în funcție de mai multe criterii, printre care distanța totală parcursă, starea mașinii și chiar numărul de pasageri. 

Totuși, aceste criterii au fost în cele din urmă ignorate, iar francezul Henri Rougier a fost desemnat câștigător pentru că, dintre cei 23 de piloți înscriși, a avut cea mai bună viteza medie: 36 km/h pe parcursul celor 1020 km parcurși.

r2

Treptat, competiția s-a rafinat, însă și-a păstrat structura de bază prin care piloții își puteau alege punctul de plecare în diverse orașe europene.

Citește și Firmele care angajează absolvenți de facultate, fără experiență, primesc bani de la stat – procedura a fost simplificată

Al doilea raliu Monte Carlo a avut 65 de înscrieri. Cea mai lungă rută a fost de la Sankt Petersburg la Monte Carlo (3.267 km), de acolo pornind o singură mașină. Majoritatea participanților – 22 de mașini – au luat startul la Paris.

Timpii de plecare din diferite orașe au fost calculați astfel încât toți participanții să poată ajunge în același timp la Monte Carlo dacă mențin o viteză medie de 25 km / h. Un total de 54 de mașini au ajuns la finiș. 

Una dintre ele – un mic Peugeot cu doi cilindri  era condusă de o femeie – Mademoiselle Cabien.

r3

Din cauza Primului Război Mondial și a dificultăților economice care au urmat, cel de-al treilea raliu Monte Carlo a avut loc 12 ani mai târziu. Regulamentul cursei a fost schimbat fundamental, adăugându-se un circuit montan de 90 km la viteza medie atinsă pe traseu.

Cu toate acestea, această idee a eșuat, deoarece poliția franceză a interzis depășirea vitezei de 30 km / h. Dintre cei 30 de participanți, doar unul nu a reușit să termine concursul. Interesant este că de data aceasta evenimentul nu a fost doar pentru mașini – au existat și motociclete.

Mai multe citiți în Ampress.ro.


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Sebastian Oancea
Sebastian Oancea
În prezent, redactor-șef la publicația Vrancea24, corespondent G4 Media și editor la PRESShub, cu o experiență de peste 20 de ani în presa scrisă, radio și televiziune. Sebastian Oancea și-a început ucenicia la Ziarul de Vrancea. A fost corespondent la mai multe publicații și televiziuni naționale. Este singurul ziarist român menționat de două ori în Raportul de Stat al Statelor Unite ale Americii, în anii 2006, respectiv 2020, la capitolul Libertatea de exprimare. A fost cercetat de DIICOT pentru că a refuzat să dezvăluie sursa unor scurgeri de informații din NATO - MApN și a câștigat 5 procese intentate de fostul președinte al Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related