„Centura mică” a Galațiului intră în etapele finale ale lucrărilor. Proiectul, în valoare de aproximativ 45 de milioane de euro, intră în stadiul final în luna octombrie a acestui an.
După cum v-am informat în paginile ziarului „Viața liberă”, cea mai mare parte a investițiilor – 10,58 km de drum modernizat ce include și podul hobanat – este asigurată de Consiliul Județean (CJ) Galați, în cadrul unui proiect depus pe Programul Operațional Regional 2014-2022, Axa prioritară 6 – „Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională” – Apel SUERD.
Ulterior, CJ Galați a preluat și un subproiect conex al municipiului Galați, privind reamenajarea întregii rețele de utilități – apă, gaze, canalizare – aferente amplasamentului construcțiilor.
Drumul de centură este realizat de SC Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (fosta Aqua Parc SRL), Mavgo Holding SRL, Hydrostroy AD Sofia și SPC Elite Consulting SRL. Începute în 2020, lucrările ar fi trebuit finalizate în 2022, dar constructorul a înregistrat, din păcate, tot felul de sincope, cu amânări repetate ale termenelor de finalizare. A fost nevoie ca CJ Galați să pună serios „piciorul în prag” pentru ca lucrurile să se miște mai bine.
„Din păcate, e un constructor cu care s-a lucrat foarte, foarte greu (…) După multe discuții în contradictoriu, cu avocați, cu tot felul de specialiști, cu eforturile colegilor din CJ Galați pentru a-i verifica și superviza mereu pe constructori, reușim, cu toate întârzierile, să ne apropiem de final. Practic, în prezent, gradul de execuție al lucrărilor este de peste 90 la sută”, ne-a explicat președintele CJ Galați, Costel Fotea.
Citește și: Atacuri aeriene în Liban. Care sunt capacitățile militare ale grupării Hezbollah
Proiectul de modernizare a trecut prin mai multe sincope
Dacă ar fi să facem o trecere în revistă a derulării lucrărilor, cele mai mari probleme în derularea proiectului au fost legate de partea de exproprieri și lățire a drumului de la Viaductul SIDEX până la podul hobanat, în zona blocurilor ANL.
De asemenea, podul hobanat – cu o înălțime de 62 de metri şi o lungime de 500 de metri – este o construcție complexă, care a implicat inclusiv cantități mari de material – aproape 2.000 tone de structuri metalice și peste 10.000 mc de beton, plus asfaltarea pentru calea de rulare.
Varianta ocolitoare a municipiului Galaţi a fost împărţită în patru tronsoane, în funcţie de specificul lucrărilor ce urmau a fi făcute. Iată care este stadiul lucrărilor:
„În momentul de față, dacă o luăm de la capăt, de la strada Brăilei până la Viaductul de la Combinat, lucrările sunt efectuate. S-au montat instalațiile – sau mai bine zis conductele de canalizare, că și asta a fost o problemă; s-a relocat tot ce înseamnă utilități: cabluri electrice, fibre optice, conducte de gaz, inclusiv conducte magistrale; s-au executat sensurile giratorii; s-au făcut trotuarele, s-au ridicat căminele în cote și mai urmează un al treilea strat de asfalt, care va veni și cu partea de finisaje”, ne-a explicat președintele CJ Galați.
Continuarea, în Viata-libera.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Viața Liberă)