Cerealele din Ucraina vor fi operate „obligatoriu” și în Portul Galați. Porturile de la Dunărea Maritimă, precum cele din Galați și Brăila, ar putea juca un rol mai important în viitor în ceea ce privește exportul de cereale ucrainene, a declarat pentru „Viața liberă” ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
După cum v-a „Viața liberă”, Galațiul a fost săptămâna trecută gazda unei reuniuni la nivel înalt cu participanți din SUA, Uniunea Europeană, România, Ucraina și Republica Moldova. Tema a fost susținerea exporturilor de cereale din Ucraina, în contextul agresiunii rusești.
Cu această ocazie l-am întrebat pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, de ce facilitățile din porturile de la Dunărea Maritimă, precum cele din Galați, nu sunt folosite la întreaga capacitate pentru operarea de mărfuri ucrainene și dacă a fost abordată această chestiune în discuțiile cu partenerii externi.
Citește și Protest spontan al angajaților AJPIS Vrancea
În răspunsul său, ministrul a accentuat faptul că asumarea creșterii capacității de tranzit prin România a cerealelor ucrainene, de la două la patru milioane de tone pe lună, se va reflecta și în activitatea porturilor de la Dunărea Maritimă.
„Noi ne propunem – și acest lucru s-a discutat în cadrul conferinței de astăzi (18 august – n.r.) să investim, să creștem numărul de piloți care să aducă navele pe Canalul Sulina. Până la sfârșitul lunii august vom avea cei 60 de piloți la care ne-am angajat și, de asemenea, vom avea proiectul european care se va termina undeva în toamna acestui an, probabil octombrie, care va permite navigarea pe Canalul Sulina 24 de ore, șapte zile pe săptămână. În momentul în care vom face toate aceste investiții și în momentul în care va crește numărul de piloți, porturile din Galați şi Brăila vor fi automat folosite și ele, alături de Reni și Ismail. Având acest flux continuu, 24 de ore pe zi, va fi absolut obligatoriu să fie folosite și aceste porturi”, a declarat, pentru „Viața liberă”, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Acesta a precizat că le-a propus partenerilor din Ucraina inclusiv folosirea porturilor din amonte de Galați și Brăila, până la Orșova, prin conexiune cu rețeaua feroviară.
Contextul actual
Dacă proiecțiile ministrului Transporturilor se vor adeveri rămâne de văzut. Cert este că, în acest moment, realitatea este dură pentru porturile de la Dunăre.
Traficul de mărfuri prin porturile din Galați, Brăila și Tulcea, coordonate de Administrația Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați, a fost, în primul semestru al anului 2023, de 1,95 milioane de tone marfă, în scădere cu nu mai puțin de 53 la sută față de aceeași perioadă a anului trecut, când s-a înregistrat un trafic de 4,22 milioane de tone marfă. Mai multe, aflați din Viața Liberă.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!