Cinci companii de pariuri și țigări electronice au dominat piața publicității din online în 2023

Data:

spot_img

Cinci companii de pariuri și țigări electronice au dominat piața publicității din online în 2023. Cinci companii de pariuri și țigări electronice, respectiv Superbet, IQOS, eFortuna.ro, Casa Pariurilor și Betano, au dominat piața publicității din mediul online în 2023, arată un raport transmis marți de BRAT – Biroul Român de Audit Transmedia.

Raportul BRAT arată că primele trei companii au reprezentat împreună aproximativ 17,5% din totalul cheltuielilor în publicitate în acest mediu.

Superbet, aflată pe primul loc, a cheltuit 7,8 milioane de euro. IQOS a investit 3,7 milioane de euro, iar efortuna.ro 3,6 milioane de euro. Casa Pariurilor, pe locul 4, a cheltuit 3,2 milioane de euro, iar Betano 2,6 milioane de euro.

Concluziile generale arată că în 2023, investițiile în publicitate în cele 4 medii (online, OOH, radio și presa scrisă) au atins aproximativ 740 de milioane de euro (valoare calculată utilizând prețurile de listă/ratecard), înregistrând o creștere de aproximativ 12% față de 2022.

Citește și Angajări blocate de frica DNA, la cel mai mare spital din Moldova

Retailul rămâne în continuare cel mai mare investitor în publicitate

Investițiile în publicitate în mediul online, OOH și radio au înregistrat creșteri semnificative, cu un avans de 10%, respectiv 12% și 16% față de anul 2022, în timp ce investițiile în presa scrisă își continuă trendul descendent.

Orange este marca cea mai promovată în publicitatea OOH, cu aproximativ 8% din totalul investițiilor, urmată de Kaufland și McDonald’s, fiecare cu aproximativ 4%, respectiv 3% din totalul investițiilor în publicitatea OOH.

În topul investițiilor în publicitatea radio, primele trei locuri sunt ocupate de retaileri Lidl, Kaufland și Carrefour, totalizând aproximativ 12% din totalul investițiilor în acest mediu. În cazul presei scrise, primele trei locuri sunt ocupate de mărcile Intredo, Lidl și Superbet, totalizând un sfert din totalul investițiilor în acest mediu.

Retailul rămâne în continuare cel mai mare investitor în publicitate pentru mediile monitorizate de către BRAT, înregistrând aproximativ 25% din totalul acestora, cu o creștere de aproximativ 18% față de 2022.

Cele mai importante creșteri ale nivelului investițiilor au fost realizate de clienții din zona de magazine și comenzi online (+43%), sănătate și domeniul farmaceutic (+28%) și non-comercial (campanii de informare derulate de diverse agenții guvernamentale +25%), titrează Economedia.


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Volkswagen investește 5,8 miliarde de dolari într-un parteneriat cu Rivian, rivalul Tesla | Aktual24

Volkswagen investește 5,8 miliarde de dolari într-un parteneriat cu...

Procesul lui Vlad Pascu, amânat pentru data de 6 decembrie

Procesul lui Vlad Pascu, șoferul drogat care a provocat...

Alin Ștefănuț, noul inspector școlar general al județului Bihor | Bihoreanul

Alin Ștefănuț, profesor de limba română și fost director...