Circuitul banilor între politică și presă. Cum se cumpără tăcerea

Data:

spot_img

Instituții ale statului care, teoretic, nu au nevoie de publicitate au cheltuit deja, în 2023, zeci de milioane de lei pe astfel de servicii. Banii au ajuns la firme de casă, unele deținute de foști sau actuali politicieni. În schimb, au primit articole laudative și ignorarea problemelor reale.

Practica nu este nouă, dar apropierea anului electoral pare să fi dat un impuls dorinței de publicitate a aleșilor, precum și celei de a controla mai strict circulația informațiilor.

Citește și: Politico: Raportul privind situația statului de drept în UE urmează să fie dat astăzi publicității/ Bulgaria, Polonia, România și Ungaria sunt cotate cu „risc foarte ridicat” în ce privește concentrarea presei

Sub pretextul unei publicități instituționale, primării de localități mici și mari, dar și companii naționale au plătit direct presa sau agenții de publicitate.

Dacă în primele șase luni din 2022, doar în achiziții directe, s-au contractat promovare și publicitate de 24 de milioane de lei, în toată țara, în 2023 suma a ajuns la 40 de milioane de lei.

Continuare în Europalibera.org!

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Sursă foto: europalibera.org)

spot_imgspot_img
1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related