Instituții ale statului care, teoretic, nu au nevoie de publicitate au cheltuit deja, în 2023, zeci de milioane de lei pe astfel de servicii. Banii au ajuns la firme de casă, unele deținute de foști sau actuali politicieni. În schimb, au primit articole laudative și ignorarea problemelor reale.
Practica nu este nouă, dar apropierea anului electoral pare să fi dat un impuls dorinței de publicitate a aleșilor, precum și celei de a controla mai strict circulația informațiilor.
Sub pretextul unei publicități instituționale, primării de localități mici și mari, dar și companii naționale au plătit direct presa sau agenții de publicitate.
Dacă în primele șase luni din 2022, doar în achiziții directe, s-au contractat promovare și publicitate de 24 de milioane de lei, în toată țara, în 2023 suma a ajuns la 40 de milioane de lei.
Continuare în Europalibera.org!
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursă foto: europalibera.org)
[…] Circuitul banilor între politică și presă. Cum se cumpără tăcerea […]