Circulația pe Podul Grant va fi redeschisă duminică, de la ora 11, pe sensul Crângași-Turda, a anunțat primarul general al Capitalei, Nicușor Dan.
„Așa cum am promis, duminică, 31 martie, la ora 11:00, redeschidem circulația rutieră pe Podul Grant, pe sensul Crângași-Turda”, a scris edilul general pe pagina sa de Facebook.
Tramvaiul 41 își reia circulația
Nicușor Dan a mai spus că tot de duminică se reia și circulația tramvaiului 41 pe ambele sensuri. Totuși, sâmbătă, linia va fi suspendată pentru lucrări.
Citește și: Taxele și impozitele pe proprietăți ar putea fi majorate
„Tot atunci, se va relua și circulația tramvaielor 41, pe ambele sensuri. Sâmbătă, linia 41 de tramvai va fi suspendată pentru efectuarea lucrărilor de repunere a infrastructurii pe pod”.
Redeschis după 5 luni
Podul Grant a fost închis complet din data de 15 octombrie, însă lucrările de reabilitare și consolidare au fost reluate încă din luna martie a anului trecut.
Nicușor Dan a făcut mai multe postări pe pagina sa de Facebook în care a arătat cum au avansat lucrările la Podul Grant. Spre exemplu, pe 6 septembrie acesta scria că au fost executate lucrări în vederea consolidării pilonilor la una dintre bretele.
„Administrația Străzilor București a executat deja lucrări de decopertare, demontare și forare pentru consolidarea pilonilor la breteaua E, care asigură urcarea și coborârea de pe pasaj în Calea Griviței”.
Tot atunci, a anunțat și închiderea circulației pe banda care asigura urcarea din Calea Giulești, pe direcția Bd. Constructorilor către str. Turda.
„Totodată, începând de astăzi, închidem circulația pe breteaua A, ce asigură urcarea pe Podul Grant dinspre Calea Giulești, în direcția Bd. Constructorilor către str. Turda, astfel încât să demarăm lucrările de suprastructură și infrastructură pentru acest tronson”.
Au fost făcute lucrări suplimentare
La finalul lunii octombrie, Nicușor Dan a fost să vadă personal stadiul lucrărilor de pe pod și a anunțat că trebuie luate măsuri de consolidare suplimentare pentru evitarea riscului accidentelor.
„Până acum, s-a finalizat partea de frezare a asfaltului și au fost realizate testele de rezistență a plăcii de beton. S-au efectuat două probe – una a fost în parametri, cealaltă nu – sub hidroizolaţie nu s-a găsit structura de beton, ci s-a găsit o improvizaţie, un strat de ciment de cinci centimetri care nu este suficient de bun pentru a asigura o aderenţă perfectă.
Prin urmare e nevoie de o lucrare suplimentară – turnarea unei noi suprafețe de beton înainte de realizarea unei noi hidroizolații. Așadar, lucrările de reabilitare și consolidare erau mai mult decât necesare, pentru a evita riscul unor accidente”.
În luna februarie a acestui an, Primarul General afirma că lucrările pentru liniile de tramvai erau gata în proporție de 70%.
„La pasajul principal: Traversele liniei de tramvai sunt montate în proporție de 80%, iar șinele pentru linia de tramvai în proporție de 70%”.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!