Clădirea unei gări stă în calea modernizării liniei feroviare Cluj-Oradea. „Oamenii abia acum află că li se dărâmă gara!” | Monitorul de Cluj

Data:

spot_img

Estimări optimiste, dar și vești proaste, pentru cel mai avansat tronson feroviar aflat în proces de modernizare de pe ruta Cluj-Oradea. „Gara din Poieni va fi dărâmată”, anunță Asociția Pro Infrastructura.

Dacă în mai 2024, lucrările de modernizare a liniei feroviare Aghireșu–Poieni, de pe ruta Cluj-Oradea, înregistrau un ritm modest, reprezentanții Asociației Pro Infrastructura anunță că sunt șanse bune ca lucrările de modernizare de pe cel de-al doilea segment al lucrărilor finanțate prin PNRR să fie încheiate în 2026. În schimb, o surpriză neplăcută vizează demolarea gării din Poieni.

 „Speranțe pentru 2026 pe Poieni-Aghireșu? Acesta este cel mai avansat tronson feroviar aflat în modernizare din cele finanțate prin PNRR. (…).Sunt șanse bune ca șantierul să meargă mult mai bine comparativ cu întârzierile de ani de zile de pe Coridorul Rin-Dunăre, unde proiectul tehnic foarte slab a impus numeroase schimbări de soluții tehnice și s-a lucrat sub trafic.

Citește și: Gimnasta Ana Bărbosu a primit medalia de bronz câștigată la Jocurile Olimpice de la Paris, în urma deciziei TAS

Aici avem linia închisă complet, deci antreprenorul nu este deranjat de trenuri. Și tot el este cel care proiectează”, arată reprezentanții API în mesajul publicat pe pagina de Facebook a asociației.

Contractul pe cei 36,5 km dintre Poieni și Aghireșu, adică al doilea lot din cele patru de pe linia Cluj-Oradea, are o valoare de 1,53 miliarde lei, și s-a semnat cu asocierea RailWorks (Alstom și Arcada) în decembrie 2022. Acesta prevede 6 luni de proiectare și 36 de execuție.

„Din ianuarie până în mai progresul fizic a sărit de la 2,8 la 15%, deci un ritm de 3% lunar necesar încadrării în termenul PNRR, 2026. Pe mai-iunie s-a stagnat, dar nu înseamnă că nu s-a muncit în teren – posibil să fie o întârziere în raportarea CFR și/sau în certificarea lucrărilor de către inginer”, arată sursa citată.

Continuarea, în Monitorulcj.ro

Citește și: Transilvania Bike Trails Race – promovarea traseelor de bicicletă ce leagă satele săseşti

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură / Facebook)

spot_imgspot_img
Monitorul de Cluj
Monitorul de Clujhttp://monitorulcj.ro
Monitorul de Cluj este cel mai important cotidian local din judetul Cluj, care apare in format tiparit si online din 1998. Ziarul tiparit apare in format standard 12 pagini, din care 4 color (luni-joi), si o editie de weekend (vineri-duminica). Continutul este preponderent comunitar (stiri si analize din domeniile administratie publica, sanatate, educatie), precum si pagini tematice (economie, mapamond, sport).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Bistrița veche și stilul Art Nouveau | Săptămâna Online

Bistrița veche și stilul Art Nouveau. Am trecut Duminică...

Festivalul Internațional de Teatru „Liviu Ciulei”, ediția a III-a | Argeșul Online

În weekendul recent încheiat, la Pitești a început Festivalul...

Fără asfalt, dar cu piste pentru biciclete | Monitorul de Botoșani

Fără asfalt, dar cu piste pentru biciclete. Situație inedită...