Clasic | NOIEMBRIE: Atmosferic, o lună mai rece. Cultural, călduroasă

Data:

spot_img

#BUCUREȘTI

05.11. ora 18.55– Cineplexx Băneasa

Live Opera în HD de la Metropolitan Opera 

LA TRAVIATA de Giuseppe Verdi. Este una dintre cele mai jucate opere, într-o producție semnată de Michael Mayer și cu o distribuție de excepție. Soprana Nadine Sierra, pe care, recent, publicul românesc a putut să o urmărească în concertul de 14 iulie de la Paris, unde, la pupitrul orchestrei, s-a aflat dirijorul Cristian Măcelaru, va interpreta rolul Violettei Valery. Alfredo va fi Stephen Costello, iar Giorgio Germont, tatăl său, baritonul Luca Salsi. Dirijor, Daniele Callegari

Informații și bilete aici.

06.11., ora 11.00, Foaierul Operei Naționale București

GRAND PAS DE DEUX – Un recital cameral special susținut de un trio de muzicieni pe care, în mod normal, nu avem ocazia să-i vedem reuniți în această formulă, deoarece cântă în străinătate în cea mai mare parte a timpului. Celebrul clarinetist Fabio Di Casola și pianista Ana Silvestru, alături de violonistul Rafael Butaru vor prezenta un program de bijuterii muzicale cu transcrieri pentru pian, clarinet și vioară.

Preferatele mele sînt Gioachino Rossini (1792-1868) – Introducere, temă și variațiuni pentru clarinet și pian în Si b Major și Igor Stravinsky (1882-1971) –Divertimento pentru vioară și pian: 1. Sinfonia 2. Danses suisses 3. Scherzo 4. Pas de deux. Poate și pentru că sînt din epoci și stiluri diferite, dar sigur  pentru că, variațiunile instrumentale și profunzimea muzicii sînt at their best.

Programul complet și bilete  aici

13.11. ora 16.00– Happy Cinema București

Live în HD de la Royal Opera House

Baletul MAYERLING de Kenneth MacMillan. Un coregraf exponențial al secolului trecut, căruia îi datorăm unele dintre cele mai frumoase și emoționante spectacole de balet. Nu numai că ale sale creații au făcut istorie, dar au inspirat generații de coregrafi și au entuziasmat publicul din întreaga lume. Muzica îi aparține lui Franz Liszt în aranjamentul lui John Lanchbery. O dramă cu intrigi politice, psihologice și o frescă istorică. Un balet legendar.

Informații aici / Bilete aici

13.11. ora 16.00– Happy Cinema București

Live în HD de la Royal Opera House.

Opera AIDA de Giuseppe Verdi. La pupitrul orchestrei se va afla un dirijor pe care noi îl iubim foarte mult pentru momentele de neuitare de la Festivalul „George Enescu”, unicul SIR Antonio Pappano.

În rolurile principale: Aida Elena Stikina, Radames Francesco Meli,  Amneris Agnieszka Rehlis. Spectacolul va fi cu atât mai interesant cu cât, avem de-a face cu o nouă producție a reputatului Robert Carsen, care ne amintește în mod constant de tema lui Verdi, războiul, sentimentul opresiunii, și puterea sa distructivă și dezintegratoare.

Informații și bilete aici.

#IAȘI

03.11. ora 18.30 Opera din Iași

TOSCA de Giacomo Puccini

O reprezentație care, cel puțin la nivel de distribuție, ar trebui să fie una de referință. La pupitrul orchestrei Operei Naționale Iași se va afla dirijorul David Crescenzi, despre care, deja, am mai scris, ca fiind unul dintre cei mai buni dirijori ai momentului în materie de operă. Ceea ce face, însă, unic spectacolul este prezența sopranei Aurelia Florian în rolul Floria Tosca, devenit rol semnătură, în ultimul timp, în repertoriul solistei.

Distribuție, informații și bilete aici

#ARAD

03.11., ora 19.00 -Sala de concerte a Filarmonicii Arad

Johannes BrahmsRecviemul german pentru soliști, cor si orchestra, op 45 (1868)

Dirijor al Orchestrei Filarmonicii din Arad va fi Svetoslav Borisov, iar soliștii invitați sînt soprana Diana Alexe și baritonul Jinxin Chen. Lucrarea aleasă va marca 125 de ani de la dispariția marelui compozitor.

Recviemul scris în limba germană este primul care a ieșit din canoanele folosirii limbii latine pentru astfel de lucrări. Tragismul exprimat în astfel de lucrări a fost influențat și de disparițiile mamei sale și a prietenului Robert Schumann. Opusul adună maiestuozitate și profunzime.

Informații și bilete aici.

#CRAIOVA

04.11., ora 19.00

Orchestra simfonică a filarmonicii „Oltenia”, dirijată de Gheorghe Costin și soliștii Luminița Burcă (vioară), Andreea Țimiraș (violoncel), Mihai Ungureanu (pian) vor prezenta trei compoziții, dintre care, piesa de rezistență, în opinia mea, este lucrarea lui Paul Constantinescu, Triplu concert pentru vioară, violoncel, pian și orchestră(1962-1963).

Sigur, este și unul dintre compozitorii mei români preferați, dar după ce se ascultă acest concert, devine preferat pentru oricine. Un fin cunoscător al muzicii psaltice și populare, autorul primului balet românesc Nuntă în Carpați, alături de coregrafa Floria Capsali, maestrul reușește să pună în canoanele muzicii neoclasice pasaje pline frumusețe și culoare.

În program:

Modest Musorgski: Poemul simfonic „O noapte pe muntele pleșuv”

Paul Constantinescu: Triplu concert pentru vioară, violoncel, pian și orchestră

Serghei Prokofiev: „Romeo și Julieta” (selecțiuni din suitele I și II)

Informații și bilete aici

#CLUJ

04.11., ora 19.00 – Colegiul Academic

Orchestra Filarmonicii de Stat „Transilvania”, sub bagheta dirijorului András Vass, cu invitați soprana Martina Rüping și pianistul Karola Theill și-au propus să ofere publicului clujean, sau oricărui meloman, o seară clasică 100%, un trio formidabil de compozitori.

Ludwig van Beethoven: Uvertura Leonora nr. 3, op. 72b (1806) Cu o durată ușor mai mare decât cea uzuală pentru uverturi, lucrarea se deschide cu un suav Adagio în care flautul și viorile dialoghează. Urmează, în Allegro, teme muzicale puternic sincopate, pasajele lirice alternează cu cele ritmice într-un continuu crescendo până la concluzia triumfalistă a drumului lui Florestan de la închisoare la libertate.

Wolfgang Amadeus Mozart: Aria de concert „Ch’io mi scordi di te? …

Non temer, amato bene,” (Te voi uita?….Nu te teme, iubite), KV 505 (1786) un recitativ și un Rondo în mi bemol major pentru soprană, pian și orchestră. O alegere mai neobișnuită. Aria a fost compusă pentru o anumită interpretă a vremii, soprana Anna Selina Storace, și este considerată una dintre cele mai frumoase compoziții ale sale.

Al doilea moment Mozart este Marşul nr. 1 în Re major, KV 335 (330a- cred că e 320a, dar contează mai puțin, 1779). Mozart a compus multe marșuri, au supraviețuit vreo douăsprezece, oricum, nu cred că în sălile noastre de concerte s-au executat prea des. În general, ele au fost scrise pentru diversele partide de instrumente, dar preponderent pentru cele de suflat.

Însă, numitorul comun este calmul sunetului, în care predomină aspectul dulce cantabil, trompetele nu capătă niciodată un ton incitant și marțial, cum ne-ar trece prin cap după modelele cunoscute. Mozart a fost interesat în special de evidențierea nuanțelor tonale ale diferitelor instrumente, a presărat puțin din umorul său, atât de autentic pentru compozițiile sale „ușoare”, -pop- să le spunem.

Ultimul opus din program, Joseph Haydn: Simfonia nr. 86 în Re major, „Paris nr.5”Hob. I:86 (1786) Considert părintele Simfoniei, Haydn a lăsat o moștenire fără precedent. La fel ca toată muzica sa, simfonia este eliberatoare, înmiresmată, extatică, senină.

Informații și bilete aici

#BRASOV

12.11. ora 18.30, Sala Operei Brașov

#CRAIOVA

19.11, ora 19.00 Cercul Militar

O singură operă, două spectacole, două orașe, un singur colectiv – Opera română din Craiova: OTELLO de G.Verdi.

Într-un material anterior precizam că, Opera din Craiova e singura nefinanțată de Ministerul Culturii și n-are nici sală proprie. Asta nu îi împiedică să facă unele dintre cele mai bune spectacole.

Mai mult, să se prezinte cu o foarte râvnită distribuție de lumea operaticilor de pe la noi. Otello – Kristian Benedikt, Desdemona – Renata Vari, Iago – Cesare Kwon. Orchestra va fi dirijată de Giovanni Pompeo.

#SIBIU

17.11., ora 19.00 – Sala Thalia

Festivalul Minunata Muzică Nouă/Brave New Music

Pentru iubitorii muzicii noi, un adevărat festin îi așteaptă în Sibiu. Recomandarea mea este seara susținută de Trio Contraste: Sorin Petrescu – pian, Doru Roman – percuție, Ionuţ Bogdan Ștefănescu – flaut, PALINCHOROS. Va fi prezentată muzica compozitoarei Violeta Dinescu, o cvasinecunoscută în țară, dar foarte apreciată în afară. Cu niște muzicieni de elită este foarte posibil să vă îndrăgostiți mai repede de muzica nouă.

Informații și bilete aici

#ORADEA

17.11., ora 19.00 Sala de concerte „Enescu – Bartók”

Filarmonica de Stat Oradea propune un program interesant, vocal-simfonic, pornind de la lucrarea compozitorului român de naționalitate maghiară Orbán György, Missa nr. 4.

Dirjor va fi Jankó Zsolt, iar solistă soprana Gebe-Fügi Renáta. Programul se va deschide cu Simfonia nr. 49 în fa minor ”La Passione” de J. Haydn și continua cu o altă lucrare a lui György, Cantico di Frate Sole. O seară cu o muzică lirică, pasională, evocând reflecții ale existenței.

Informații și bilete aici

#PITEȘTI

17.11., ora 19.00 – Centrul Multifuncțional Pitești

Orchestra Simfonică a Filarmonicii Pitești, dirijată Tiberiu Dragoș Oprea, solist violonistul Ștefan Aprodu, recent laureat al Concursului Internațional „George Enescu”, vor prezenta un program inedit. Concertul pentru vioară și orchestră Nr.3, în mi minor, aparținând, de această dată, compozitorului Ștefan Aprodu

Un tânăr foarte talentat, am avut ocazia să-l ascult chiar în finala competiției, aproape nici nu știu de ce a fost mai slab decât locul întâi.

Informații și bilete aici.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Dana Cristescu
Dana Cristescu
Dana Cristescu este specialist în Management. și Marketing, cu o experiență de peste 25 de ani în media, publishing și în industria tipăriturilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related