Modernizarea infrastructurii CFR, aproape de zero în 2023, arată o analiză a Club Feroviar, pe baza datelor publice ale Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. În afară de două exemple notabile, avansul lucrărilor este modest.
Administratorul infrastructurii feroviare din România a publicat recent pe site-ul propriu stadiul proiectelor de reabilitare/modernizare infrastructură feroviară, finanțate din fonduri externe nerambursabile, aferent lunii decembrie 2023.
Club Feroviar le-a comparat cu aceleași date publicate de CNCF CFR SA aferente lunii decembrie 2022 și a calculat avansul, în puncte procentuale, al stadiului fizic pe fiecare tronson în parte. În ansamblu, cele 15 mari proiecte analizate au avansat în ritm de melc, cu mici excepții.
Prezentăm în continuare cifrele seci, în tabelul de mai jos, iar apoi vor urma considerațiile noastre, titrează Clubferoviar.
Citește și În România, un bolnav de cancer din 3 moare cu zile
PORR și Arcada-ISPCF, cele mai mari avansuri pe șantierele feroviare
După cum se poate observa din tabelul de mai sus, cele mai mari avansuri pe șantierele de modernizare a infrastructurii feroviare din România le-au înregistrat antreprenorii PORR Construct, respectiv Asocierea Arcada Company Galați-ISPCF.
Șantierul de la Grădiștea, unde lucrează PORR Construct, a evoluat cel mai mult față de finalul anului 2022, cu un avans de 56,13 puncte procentuale.
În aceste condiții, reluarea circulației feroviare între București și Giurgiu, pe ruta directă, care a fost întreruptă în august 2005, când s-a prăbușit podul de la Grădiștea, este doar o chestiune de luni.
Lucrurile se mișcă cu repeziciune și în ceea ce privește șantierele gestionate de Asocierea Arcada Company Galați-ISPCF din stațiile CF Ciulnița și Fetești de pe Magistrala 800 București-Constanța, cu un avans de 34 de puncte procentuale. Și modernizarea acestor două stații va fi finalizată tot în cursul acestui an.
Vom tăia panglica la 300 km de cale ferată nouă în 2024?
În rest, așa cum se poate observa din tabel, avansurile pe șantierele de cale ferată din România sunt modeste față de situația înregistrată cu un an în urmă. Club Feroviar a dezvăluit la finalul anului trecut că 2023 a fost, în premieră, anul în care nu s-a recepționat niciun kilometru de cale ferată modernizată, chiar dacă se promiseseră tăieri de panglici pe 100 km.
Tot Club Feroviar a scris, pe baza datelor furnizate de CNCF CFR SA, că în 2024 vor fi recepționați aproape 300 km, mai exact 298,55 km. Însă dacă se menține ritmul din ultimul an sunt puține speranțe pentru a tăia atâtea panglici în cursul anului 2024.
Mai multe despre avansul proiectelor de infrastructură în perioada decembrie 2022 – decembrie 2023 puteți citi pe site-ul Clubferoviar.ro.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
Sursa foto – Clubferoviar.ro.