Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat luni că lucrările de construcție a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila nu sunt finalizate, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%.
Compania dă vina pe constructorul italian pentru această situație.
“Constructorul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila și-a luat angajamentul public de mai multe ori ca până la finalul acestui an se va putea circula pe pod între județele Brăila și Tulcea. Din păcate, ritmul de lucru și mobilizarea lasă încă de dorit, ceea ce face ca terminarea lucrărilor la acest obiectiv să fie în întârziere, deși termenul contractual de finalizare era sfârșitul anului 2021. Precizăm că în acest moment nu sunt finalizate nici lucrările de construcție a podului propriu-zis, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%. Menționăm că angajamentul antreprenorului a fost să dea în trafic podul suspendat (inclusiv testarea și echiparea) împreună cu aproximativ 11 km din drumurile de legătură la sfârșitul anului 2022”, a transmis CNAIR printr-un comunicat de presă.
Citește și: Forțele pro-ruse și grupările cleptocratice urmăresc căderea guvernării Maia Sandu
Procese între CNAIR și constructor
Comunicatul CNAIR vine după ce Curtea de Apel București a decis ca WeBuild, constructorul italian al podului suspendat de la Brăila, să primească din partea companiei de stat 28,8 milioane de lei, “reprezentând valoarea pierderilor și a profitului nerealizat”. Instanța a mai decis și că WeBuild este îndreptăţită să beneficieze de o extensie a perioadei de execuţie de 193 de zile.
Potrivit CNAIR, chiar și cu extensia de timp de 193 de zile acordată pentru finalizarea lucrărilor prin decizia intanței de apel, constructorul este în continuare în întârziere pe întregul proiect. În plus, această extensie se poate referi doar la o secțiune a obiectivului (partea de pod) și nu la întregul contract, susțin reprezentanții CNAIR.
CNAIR a mai anunțat luni că între companie și constructorul WeBuild există 21 de dosare în instanță în cadrul contractului Proiectare și execuție „Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila”. 9 dintre dosare au fost câștigate de CNAIR (5 câștigate în primă instanță și 4 definitiv), un dosar a fost pierdut definitiv de CNAIR, iar în celelalte 11 dosare instanțele nu s-au pronunțat în sensul admiterii sau respingerii cererilor.
Valoarea contractului Proiectare și execuție „Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila” este de 2,375 miliarde lei cu TVA.
Lungimea podului suspendat este de 1.974 metri. Drumul principal Brăila – Jijila are o lungime de 19 kilometri, iar DN22 Smârdan – Măcin are 4,3 kilometri.
Contractul a fost semnat în 19 ianuarie 2018, iar termenul contractual de finalizare era 2021.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: CNAIR)