Conducerea Dacia a lucrat, alături de specialiști, la un proiect de lege care vizează taxarea mai consistentă a mașinilor, în funcție de cât de vechi/poluante sunt acestea.
Ideea nu e nouă. A fost, la început, celebra taxă de primă înmatriculare introdusă de premierul-dealer de Citroen Călin Popescu Tăriceanu. Modificată apoi în multe alte variante (timbru de mediu, taxă de poluare etc). Toate, desființate de Justiție, pentru că încălcau principiul european al liberei circulații a bucurilor și serviciilor.
Cei cu mașini vechi vor plăti mai mult
Acum, top managementul de la Dacia propune un nou sistem de taxare a mașinilor. Informația a fost făcută publică de publicația Profit. Într-un interviu acordat acesteia, Mihai Bordeanu, directorul general Dacia (oficial, funcția dlui Bordeanu e ”Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head Romania”), zice că ”proiectul vine cu două componente, una de impozitare anuală, care ar urma să înlocuiască actualul impozit pe care proprietarii de mașini îl plătesc la primărie, și alta de achiziție, care ar urma să fie plătită ca o taxă de mediu”.
Pe scurt spus, cu cât e mai veche/poluantă mașina, cu atât veți plăti mai mult. Pentru o mașină veche de 20 de ani sau mai mult, în loc de un impozit anual de 100-200 de lei, spre exemplu, veți plăti un impozit de 2.000 de lei. Poate și mai mult.
Cifrele în sine nu sunt bătute în cuie. În fond, aici e vorba despre un proiect. Însă, ideea e că aceia dintre români care își permit mașini scumpe, puțin sau deloc poluante, vor plăti taxe și impozite mici. Iar cei care nu-și permit așa ceva, adică majoritatea românilor, va plăti biruri și de 10 ori mai mari.
Continuarea în Argeșul Online
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(sursa foto: pixabay.com/ wydawca)