Două treimi din traseele metropolitane din județul Iași sunt acoperite în continuare de microbuze ruginite, cu 1 milion de kilometri la bord, ca acum 30 de ani.
Trenul din Ciurea pleacă la 7.03 dimineața și face 12 minute până la Gara Mare, dar e nefolositor pentru cei care încep programul la 9-9.30. Acest tren ar trebui să meargă în regim continuu, la fiecare 30 de minute, pentru a deveni popular.
Consiliul Județean Iași intenționează să cumpere 100 de autobuze pe bani europeni, dar exercițiul financiar este extrem de greoi și va dura până cel puțin în 2026. Încă 6 ani pierduți pentru o putere votată în 2020.
Nu se concesionează traseele pe 20 de ani pentru investitori privați, nu se încearcă achiziția mai rapidă a autobuzelor noi.
130.000 de oameni locuiesc în Zona Metropolitană și au la dispoziție doar 6 trasee de transport public, cu maxim 12 autobuze. Restul se înghesuie în microbuze de la privați, vechi și ruginite.
Iașul are în schimb director politruc pentru Transport Metropolitan, cu salariu de 2.000 de euro/lună. Prima problemă s-a rezolvat
În lipsa oricărei activități concrete a Asociației Metropolitane de Transport Public, oamenii care locuiesc în comunele din apropierea Iașului folosesc ce au la îndemână. Autobuze cu sute de mii de km la bord ale firmelor care operează traseele județene sau microbuzele supraaglomerate, în care mergi aplecat, rugându-te să ajungi întreg acasă.
Materialul de presă integral poate fi citit pe REPORTERIS.RO