Constanța și mirajul regenerării urbane: realitate sau încă un proiect care rămâne pe hârtie? | Funky Travel

Data:

În Constanța, Iulius Group și Foster + Partners vor să transforme 38 de hectare de teren industrial contaminat într-un centru urban modern. Totuși, succesul proiectului va depinde de implicarea administrației locale și a autorităților centrale.

Dacă ai trăit suficient în România, probabil că ai văzut deja sute de randări 3D impresionante, planuri „revoluționare” și promisiuni despre cum orașele noastre vor deveni centre europene moderne. Și totuși, de prea multe ori, nimic nu s-a întâmplat cu adevărat. De aici și scepticismul – normal, sănătos, justificat.

Dar ce se întâmplă când un investitor nu doar că prezintă un proiect, ci bagă deja bani reali în el? Asta se întâmplă acum în Constanța, unde Iulius Group și Foster + Partners vor să transforme 38 de hectare de teren industrial contaminat într-un centru urban modern, sustenabil, economic viabil.

Citește și: FOTO Noua gară din Constanța ar putea fi relocată la 1,2 kilometri de actuala locație | Info Sud-Est

Apare însă o problemă pe care am mai văzut-o în mai toate orașele României: administrația locală și autoritățile centrale trebuie să își asume partea lor de responsabilitate.

De ce Constanța nu își mai permite încă un proiect „eșuat”

Ca să înțelegeți de la bun început, acesta nu este un articol plătit. Am fost la evenimentul organizat de Iulius Group și am ascultat prezentarea cu un scepticism sănătos. Am auzit despre milioanele de euro deja investite, despre pepiniera cu sute de copaci deja plantați, despre procesul de bioremediere pentru un teren poluat. Nu e doar un desen pe hârtie, cineva a băgat bani reali ca să pornească acest proiect. Dar iată unde se rupe firul: autoritățile locale și cele centrale trebuie să vină și la masă. Ce înseamnă asta? Să suporte anumite cheltuieli!

Pentru ca această regenerare urbană să meargă mai departe, Primăria și Ministerul Transporturilor trebuie să investească și ele în infrastructura publică. Un investitor privat poate veni cu sute de milioane de euro, dar nu poate construi singur un oraș. Și aici vine întrebarea: vom vedea din nou cum un proiect major se împotmolește în birocrație, lipsă de viziune și interese politice?

Continuarea, în Funkytravel.ro

Citește și: Ministerul Afacerilor Externe, între realitate și aparență

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Foto: Funky Travel)

spot_imgspot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related