Compania de autostrăzi anunță cu câteva zile înainte de reuniunea NATO de la București, la care miniștrii de Externe discută strategia de contracarare a ambițiilor expansiunii chineze, că lotul Afumați–Cernica (8,60 km) al autostrăzii de Centură București Nord va fi construit de o companie chineză.
Înaintea întâlnirii de la București, secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg a declarat că agenda reuniunii include discuții despre răspunsul Alianței la provocările ridicate de China.
Citește și: Summit NATO la București. Consolidarea flancului estic, în fața Rusiei
„China nu este un adversar, dar își intensifică modernizarea militară și își sporește prezența din Arctica până în Balcanii de Vest, din spațiu, în spațiul cibernetic și încearcă să controleze infrastructura critică a Aliaților NATO”, a spus Stoltenberg.
Blocarea accesului companiilor chineze la contracte pentru infrastructură este discutată de mai mulți ani în Europa, iar în aprilie 2021, România a eliminat China din lista țărilor care pot primi proiecte de infrastructură, printr-o Ordonanță de urgență.
Decizia viza însă licitațiile de după intrarea în vigoare a documentului, nu și pe cele în curs, ceea ce a dus la desemnarea, vineri, 25 noiembrie 2022, a companiei chineze de stat China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) drept câștigător al licitației pentru lotul 3 al sectorului Nord din Autostrada de Centură București (A0) NORD.
Cei 8,60 km vor trebui construiți în 30 de luni, pentru suma de 397,99 milioane de lei, fără TVA, după cum a anunțat pe Facebook director general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.
Continuarea, în Europalibera.org!
Sursă foto: CNAIR / Facebook Cristian Pistol
Urmăriți PressHUB și pe Google News!