Consiliul Judeţean s-a abonat la presă, iar Primăria Iaşi aşteaptă analize şi soluţii de 120 de mii de lei de la o firmă IT de la celălalt capăt al ţării. Pagina de internet aproape goală a firmei respective ridică mari semne de întrebare. Firma are un singur angajat.
Deşi preşedintele Costel Alexe i-a sfătuit în mai multe rânduri în plen pe consilierii judeţeni să citească mai puţină presă, că astfel „s-ar putea să fie mai bine informaţi”, CJ a investit în abonamente mass-media pentru întreg anul 2022. În lista pe care am găsit-o pe platforma achiziţiilor publice directe apar atât publicaţii de specialitate („Dreptul”, „Monitorul Oficial”), dar şi ziare. În total, 23.600 de lei. Cel mai scump abonament, aproape 5.000 de lei, a fost încheiat pentru o publicaţie locală.
Primăria, în schimb, nu a dat un leu pe mass-media. Dacă, înainte de Crăciun, au fost achiziţionate servicii de descărcare arheologică, obligatorii pentru derularea proiectului de modernizare şi reabilitare a esplanadei Teatrului Naţional (88 de mii de lei), după sărbători au mai venit două contracte. Cel mai mare, în sumă de 120 de mii de lei, a fost afişat pe 28 decembrie, la ora 14.13. Două minute mai târziu, a fost ofertat de o firmă din cealaltă parte a ţării, iar la ora 15 a apărut şi acceptul Primăriei Iaşi. Este vorba de achiziţia unor servicii de expertiză IT, pentru „analiza situaţiei curente şi analiza de nevoi în vederea digitalizării serviciilor ce presupun competenţe exclusive”.
Cele două analize vizează „identificarea necesităţii implementării unor măsuri de simplificare din perspectivă back-office şi din perspectivă front-office luând în considerare competenţele partajate sau exclusive, în vederea elaborării şi depunerii de proiecte în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă, Cererea de Proiecte nr. CP16/2021”.
Alte precizări care însoţesc anunţul de achiziţie: „identificarea gradului de acces al cetăţenilor şi al utilizării de către cetăţeni a serviciilor online aferente competenţelor exclusive ale instituţie”, „evaluarea eficienţei soluţiilor de administrare electronică a documentelor implementate la momentul actual în cadrul instituţiei”, „evaluarea gradului de digitalizare a proceselor de administrare a documentelor existente la momentul actual în cadrul instituţiei”, „identificarea nevoilor de formare/ instruire la nivelul grupului ţintă în ceea ce priveşte folosirea la locul de muncă a soluţiilor TIC” (tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor).
Firma care a prins contractul, Athos Total Consulting SRL, este din Timişoara şi, începând din 2018, nu are niciun angajat. Până atunci a avut unul singur, potrivit datelor contabile raportate. De la înfiinţare (2015), cifra de afaceri a fost într-un singur an ceva mai mare decât valoarea contractului încheiat cu Primăria Iaşi. Cum de pe pagina de internet foarte sumară a firmei nu am putut să aflăm detalii despre portofoliul în domeniul IT, am încercat să luăm legătura telefonic cu Adriana Cioară, indicată drept administrator şi deţinătoare a firmei. „Numărul format este incorect” a fost răspunsul invariabil la apelurile noastre.
Un alt contract atribuit de Primăria Iaşi chiar în ultima zi a anului trecut a vizat achiziţia serviciilor de proiectare a branşamente la reţelele de apă şi de canalizare a Centrului multifuncţional Cicoarei. Pachetul include şi proiectul tehnic al acestor reţele exterioare. Contractul în valoare de 35 de mii de lei a fost încheiat cu SC Arhivolta Studio de Arhitectură SRL. Articolul poate fi citit pe site-ul ZIARUL DE IAȘI.