Amenințarea cu violența fizică și/sau umilirea, violența fizică și distrugerea bunurilor personale, interdicția de a vorbi/interacționa cu un alt coleg, răspândirea de zvonuri cu caracter denigrator, excluderea din grup, izolarea socială sunt situații cu care copiii se confruntă frecvent în școlile din România.
Măsuri anti-bullying
Timp de două zile, cei 100 de copii participanți la Forumul Copiilor, din 14 județe și din București au analizat cauzele pentru care bullyingul încă este prezent în școli și au identificat soluții pe care le-au prezentat autorităților:
- Ne dorim mai mulți consilieri școlari, fără alte atribuții administrative și fără normă didactică.
- Sisteme de raportare anonimă a abuzurilor sau situațiilor de bullying, pentru că experiența ne-a arătat că modul actual de raportare duce la etichetare, victimizare și uneori la noi abuzuri.
- Ne dorim să avem ocazia să ne exprimăm și să ne cunoaștem mai bine cu profesorii
Continuarea, în Monitorul de Cluj!
Ce vor intelege parintii acesdtor copii din cuvintele ,,anti-bullying”? Nu stim! La Cluj se invata a treia limba oficiala: americaneasca! De ce nu scrieti mai dragi jurnalisti,cu scoli facute pe ciuci pe la ,,universitati americane”obscure, romaneste:,,copii cer masurri concrete anti-intimidare”? Cand nu aveti ce face trimiteti glume de prost gust la televiziuni de 2 bani cu romani care sunt analfabeti pentru ca nu inteleg de ce ,,meseriasul ” de jurnalist a zis,,anti-bullying”.
De ce sunteti intimidati, mai dragilor jurnalisti ,de limba noastra stramoaseasca?