Le cer voturile, apoi uită complet de ei. Zilnic, sute de cetățeni români intră în țară pe jos și sunt trimiși spre centrele de carantină cu autocarele. Numai că, încă de la intrarea în țară, viața lor se transformă într-un coșmar.
Prin Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac I, sute de români intră pe jos în țară, fără ca vreo oficialitate să se întrebe cum au ajuns ei în vamă, cine i-a adus sau dacă la mijloc nu sunt cumva adevărate rețele de traficanți care fac bani grei pe seama disperării oamenilor dispuși la orice efort pentru a veni în România.
Soluția a fost ca aceștia să fie grupați și trimiși cu autocare sau microbuze spre centrele de carantină. Ceea ce ar trebui să se deruleze conform normelor sanitare în vigoare, cu respectarea distanțării și cu protejarea pasagerilor, în realitate se transformă într-un adevărat coșmar pentru cei înghesuiți în mijloace de transport supra-aglomerate.
Deși zilnic se adună sute de oameni care trebuie trimiși în siguranță spre locurile de carantină, la dispoziție există doar trei autocare pentru transport.
Oamenii așteaptă în vamă, în condiții improprii, până când se pot îmbarca. După ce o filmare dintr-un asemenea autocar a fost făcută publică, dovedind aglomerația și condițiile inumane în care românii sunt obligați să călătorească, autoritățile au încercat să remedieze situația.
Oficialitățile arădene spun că acum situația s-a schimbat, mai ales după ce prefectul Județului Arad, Gheorghe Stoian, a avut o întâlnire de lucru cu reprezentanții instituțiilor publice implicate în activitatea de transport a persoanelor care se prezintă la punctele de trecere a frontierei de stat de pe teritoriul Județului Arad, precum și cu reprezentantul operatorului de transport.
În urma ședinței au fost stabilitate anumite măsuri în vederea îmbunătățirii activității de transport a cetățenilor români care intră pe teritoriul României pe jos.
Nimeni nu a înțeles însă de ce aceste măsuri au fost luate doar după ce modul în care sunt transportați românii de la Nădlac spre centrele de carantină a fost făcut public. Pentru a nu mai exista vreo problemă, numărul de persoane îmbarcate nu va depăși capacitatea legală de transport a autocarelor și niciunui cetățean nu i se va permite să călătorească în picioare.
Din Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac I, românii care pleacă spre nordul țării vor fi îmbarcați în autocare și vor fi transportați până la intrarea în județul Bihor.
Cei care merg spre zona de sud a țării, pleacă cu un autocar până la granița administrativă cu județul Timiș. Acolo, ei vor fi coborâți și urcați în autocare ale județelor Timiș și Bihor. Și tot așa, până când ajung la un centru de carantină. După fiecare cursă efectuată, operatorul va efectua dezinfecția mijlocului de transport.
În România intră zilnic, pe jos, peste 400 de persoane. Cu doar câteva autocare care îi transportă pe români până la granița cu județele Timiș sau Bihor, ei sunt obligați să trăiască un adevărat coșmar.
Despre redacția informală #CovRoMd
Rețeaua informală #CovRoMd cuprinde 27 de publicații de nivel local, regional, național, reprezentate de PressHub: Express de Banat (Caraș-Severin, Timiș), Mesagerul de Sibiu (Sibiu), Monitorul de Cluj (Cluj), Alba24.ro(Alba, Cluj, Hunedoara, Maramureș, Sibiu, Timiș), Gazeta de Dimineață (Hunedoara), Argeșul Online (Argeș), Epoch Times Romania (național),Monitorul de Botoșani (Botoșani), Oradea Press (Bihor), eBihoreanul(Bihor), Átlátszó Erdély (Harghita, Covasna, Cluj, Bihor, Satu Mare, Mureș), Revista 22 (national level), Zi de Zi (Mureș), Jurnalul Văii Jiului (Hunedoara), Arad24.net (Arad), Banatul Azi (Timiș, Arad, Caraș-Severin), inRoman.ro (Neamț), Resita.ro(Caraș-Severin), Liber în Teleorman (Teleorman), Info Sud-Est(Tulcea, Constanța), Jurnalul de Argeș (Argeș), Crișana (Bihor), Transilvania Reporter (Bistrița-Năsăud, Cluj, Bihor, Satu Mare, Maramureș, Sălaj), Gazeta de Sud (Dolj, Vâlcea, Gorj, Mehedinți, Olt), Viața Liberă (Galați), Ziarul de Iași (Iași) și Vrancea24 (Vrancea).
La nivel european, rețeaua include partenerul EURACTIV.ro (parte a rețelei pan-europene EURACTIV, prezentă în 14 țări, cu sediul central la Bruxelles), la nivelul Republicii Moldova, report.md, și, la nivelul unei comunități de 5,6M de utilizatori în România și 1M în diaspora românească, HotNews.ro, prin platforma de dezbateri interactive, LIVE VIDEO #deladistanță.
Secțiunea pentru atașamente