Costul vieții a crescut cu 60%. Pe ce cheltuie românii banii | Banatul Azi

Data:

spot_img

Costul vieții a crescut cu 60%. Pe ce cheltuie românii cei mai mulți bani lunar și care sunt achizițiile de importanță secundară.

Românii au cheltuit anul trecut 36 miliarde de euro, cu 60% mai mult decât în 2019, cea mai mare parte din sumă fiind plătită pentru alimente – 62,4%, potrivit unei ample analize de piață.

Românii au cheltuit anul trecut 36 de miliarde de euro în marile rețele de retail, sumă cu 11% mai mare comparativ cu 2022.

Citește și: Reformistul Masoud Pezeshkian, noul președinte al Iranului: „vrem să ne rezolvăm problemele cu lumea sau nu?”

Cei mai mulți bani merg la supermarketuri și hipermarketuri

Din totalul cheltuielilor de 36 de miliarde de euro, 22,5 miliarde de euro, respectiv peste 60% din total, reprezintă cumpărături efectuate în supermarketuri și hipermarketuri, potrivit studiului Romania Retail Snapshot 2024, realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman Wakefield Echinox, pe baza rezultatelor financiare a 116 companii din 12 domenii diferite.

A doua cea mai mare pondere a cheltuielilor realizate de români în 2023 a fost în magazinele de bricolaj (3,6 miliarde de euro, respectiv 10%), acestea fiind urmate de magazinele electro-IT (3,3 miliarde, respectiv 9%) și de modă (2,2 miliarde de euro, 6,1%).

Citește și: Șeful ANAF Giurgiu, „agățat” de DNA în dosarul firmelor cu datorii și radiate contra unor șpăgi STENOGRAME

Cel mai puțin cheltuie pe bijuterii, încălțăminte și cosmetice

Bijuteriile (212 milioane euro, 0,6% din vânzările totale), magazinele de încălțăminte (356 milioane de euro, 1%) și cele de cosmetice (458 milioane de euro, 1,3%) au avut cele mai mici ponderi în coșul de cumpărături.

Ritmul de creștere a vânzărilor în cadrul rețelelor de retail în 2023 a fost ușor peste rata anuală a inflației de anul trecut (10,4%) și a încetinit comparativ cu 2022, când avansul a fost de 16,3% față de o rată a anuală a inflației de 13,8%.

Citește și: Cea mai slabă performanță din istorie a Partidului Conservator. Premierul a demisionat

Toate cele 12 segmente analizate au consemnat vânzări peste cele din 2023, cele mai mari creșteri fiind raportate pe segmentul cosmeticelor (33,5%), cel al magazinelor specizate – petshopuri, farmacii specializate, puncte de vânzare ziare, tutun etc (20,4%), articolelor pentru copii (17,5%) și restaurantelor și cafenelelor (14,5%).

Continuarea în Banatul Azi

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(sursa foto: pixabay.com /  kasjanf)

spot_imgspot_img
Banatul Azi
Banatul Azihttps://www.banatulazi.ro/
Banatul azi este o publicație regională, cu un conținut generalist, care combină jurnalismul clasic cu editoriale, reportaje, interviuri, cu cel de tip new-media, care pune un puternic accent pe partea video.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Dependența Rusiei de China, o reală problemă economică pentru Moscova | Universul.net

Dependența Rusiei de China, o reală problemă economică pentru...

Volkswagen investește 5,8 miliarde de dolari într-un parteneriat cu Rivian, rivalul Tesla | Aktual24

Volkswagen investește 5,8 miliarde de dolari într-un parteneriat cu...

EVENIMENT Impactul dezinformării anti-UE pe diaspora europeană

Freedom House România organizează un eveniment online pe 18...

Veniturile familiilor din Moldova, la jumătate față de cele din București în 2024 | Ziarul de Iași

Veniturile gospodăriilor din Moldova sunt la jumătate față de...