Costul vieții a crescut cu 60%. Pe ce cheltuie românii cei mai mulți bani lunar și care sunt achizițiile de importanță secundară.
Românii au cheltuit anul trecut 36 miliarde de euro, cu 60% mai mult decât în 2019, cea mai mare parte din sumă fiind plătită pentru alimente – 62,4%, potrivit unei ample analize de piață.
Românii au cheltuit anul trecut 36 de miliarde de euro în marile rețele de retail, sumă cu 11% mai mare comparativ cu 2022.
Cei mai mulți bani merg la supermarketuri și hipermarketuri
Din totalul cheltuielilor de 36 de miliarde de euro, 22,5 miliarde de euro, respectiv peste 60% din total, reprezintă cumpărături efectuate în supermarketuri și hipermarketuri, potrivit studiului Romania Retail Snapshot 2024, realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman Wakefield Echinox, pe baza rezultatelor financiare a 116 companii din 12 domenii diferite.
A doua cea mai mare pondere a cheltuielilor realizate de români în 2023 a fost în magazinele de bricolaj (3,6 miliarde de euro, respectiv 10%), acestea fiind urmate de magazinele electro-IT (3,3 miliarde, respectiv 9%) și de modă (2,2 miliarde de euro, 6,1%).
Cel mai puțin cheltuie pe bijuterii, încălțăminte și cosmetice
Bijuteriile (212 milioane euro, 0,6% din vânzările totale), magazinele de încălțăminte (356 milioane de euro, 1%) și cele de cosmetice (458 milioane de euro, 1,3%) au avut cele mai mici ponderi în coșul de cumpărături.
Ritmul de creștere a vânzărilor în cadrul rețelelor de retail în 2023 a fost ușor peste rata anuală a inflației de anul trecut (10,4%) și a încetinit comparativ cu 2022, când avansul a fost de 16,3% față de o rată a anuală a inflației de 13,8%.
Citește și: Cea mai slabă performanță din istorie a Partidului Conservator. Premierul a demisionat
Toate cele 12 segmente analizate au consemnat vânzări peste cele din 2023, cele mai mari creșteri fiind raportate pe segmentul cosmeticelor (33,5%), cel al magazinelor specizate – petshopuri, farmacii specializate, puncte de vânzare ziare, tutun etc (20,4%), articolelor pentru copii (17,5%) și restaurantelor și cafenelelor (14,5%).
Continuarea în Banatul Azi
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(sursa foto: pixabay.com / kasjanf)