Criza forței de muncă se resimte puternic la Iași, unde oamenii de afaceri au fost nevoiți să își reducă activitatea din lipsă de angajați.
Marian Iacomi, patronul firmei de transport Ami Turing, se confruntă cu lipsa personalului. A fost nevoit să renunțe la jumătate din flota de tiruri pentru că nu găsea șoferi.
„Am angajat inclusiv tineri, proaspăt ieșiți de pe băncile școlii, să le dăm și lor o șansă, pentru a face experiență, dar a fost foarte greu cu ei. Pentru că au distrus camioanele. Nu făceau încasări pe cât distrugeau“, arată Iacomi.
Criză de forță de muncă la Iași
Oamenii de afaceri din Iași trag un semnal de alarmă privind criza forței de muncă autohtone.
Ei readuc în prim-plan o problemă veche asupra căreia statul nu s-a aplecat, iar efectele se văd deja în mii de companii, care fie au apelat la muncitori străini, fie și-au restrâns activitatea din cauza lipsei de personal, cum este și cazul unor firme de transport din Iași.
Citește și ANPM: Zece măsuri anticaniculă care pot fi aplicate de autoritățile locale
Patronul Ami Turing, de exemplu, ne-a mărturisit că, în lipsa șoferilor de tir, a fost nevoit să renunțe la jumătate din flota de camioane. Dacă nu se iau măsuri imediate, companiile românești se vor închide una după alta, avertizează antreprenorii.
Oamenii de afaceri cer Guvernului măsuri imediate
Mai mulți oameni de afaceri din Iași trag un semnal de alarmă privind criza forței de muncă autohtone și cer Guvernului măsuri imediate.
Aceștia critică dur politica de import a forței de muncă străine și propun oficialilor din fruntea țării să ia măsuri urgente pentru a opri exodul de români, unii chiar supracalificați.
De altfel, se cunoaște deja faptul că, în lipsa forței de muncă din Iași aproape 1.400 de angajatori au făcut recrutări din afara țării. Vorbim de companii ieșene la care figurau, în luna februarie a acestui an, 4.261 de contracte active, adică tot atâția muncitori străini.
Muncitori din afara UE
Majoritatea, angajați din Republica Moldova, Nepal, Sri Lanka, Italia, Bangladesh și India, dar nu lipseau nici salariații veniți din zone aflate în război, precum Ucraina, Rusia, Israel sau Fâșia Gaza.
Raportat la numărul total de contracte active, din întreg județul, de la acea dată, angajații străini din Iași ocupau din piața muncii un procent de 1,77%.
Aceste cifre nu împiedică însă cu nimic migrația forței de muncă autohtone, dacă autoritățile statului nu găsesc soluții clare pentru a descuraja acest fenomen.
În caz contrar, „se vor închide companiile românești, una după alta“, după cum atrage atenția și Marian Iacomi, un important antreprenor din Iași, din domeniul transporturilor, care la rândul lui se confruntă cu problema lipsei de personal.
Citește continuarea în Ziarul de Iași
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Ziarul de Iași)