Studiul „Viitorul copiilor în votul părinților” a fost realizat la nivel național pe un eșantion format din 400 de persoane, în perioada 7-12 noiembrie 2024 de către Cult Research în parteneriat cu Otilia Mantelers, psihoterapeut și specialist în parenting. Acest studiu s-a adresat persoanelor adulte care declară că au cel puțin un copil. Culegerea datelor s-a desfășurat online, prin intermediul panelului CultIO.
A vota reprezintă una din datoriile civice cele mai importante, motiv pentru care este de dorit ca subiectul alegerilor să fie suficient dezbătut între părinți și copii. Studiile ne arată că atunci când copiii înțeleg cum funcționează procesul votării și de ce opinia fiecărui individ contează, aceștia devin conștienți de valoarea votului propriu, iar șansele de a se implica în activitățile comunității din care provin cresc.
„Cheia acestor discuții constă în a evita să le spunem copiilor ce și cum ar trebui să gândească și a-i încuraja să își spună părerile. Indiferent de vârsta copiilor, faptul că părinții le ascultă opiniile fără să le judece îi ajută să proceseze informațiile pe care le află și să își dezvolte o gândire critică” (Otilia Mantelers, psihoterapeut și specialist în parenting).
Studiul recent realizat de Cult Research cu privire la influența votului asupra viitorului copiilor relevă faptul că 47% din părinții români consideră că votul lor din prezent influențează viitorul copiilor lor. De asemenea, rezultatele acestui studiu ne arată că în ceea ce privește aspecte importante precum educația, sănătatea, siguranța, mediul economic și protecția socială, părinții români susțin că îi interesează seminificativ mai mult binele copiilor decât binele propriu.
„Aceste rezultate par să denote o atitudine de a pune binele copiilor semnificativ mai sus decât binele propriu, ceea ce pentru copil nu reprezintă o atitudine benefică. Spiritul de sacrificiu care decurge din istoricul comunist, adeseori caracteristic părinților români îi învață pe copii fie să uite de sine, fie să îi preocupe propria persoană în mod excesiv și mai puțin binele celorlalți” (Otilia Mantelers).
„Părinții acordă, în general, o atenție deosebită copiilor lor, în tot ceea ce reprezintă necesitățile de bază ale acestora, cuantificându-le pe fiecare în parte, în funcție de bugetul de care dispune familia: educație, alimentație, excursii, concedii, îmbrăcăminte etc. Pe baza veniturilor părinții încearcă să ofere copiilor tot ce e mai bun dintre cele menționate anterior. Totuși doar jumătate dintre părinți văd votul lor politic ca pe o moștenire pe care o pot lăsa celor mai dragi ființe. Votul este unul dintre momentele în care aceste diferențe financiare dispar, iar părinții pot, prin decizia lor de vot, să asigure un viitor poate mai bun copiilor”. Faptul ca o treime dintre respondenți nu observă acest lucru implică nevoia unei mai bune informări pentru un public poate de multe ori dezamăgit de clasa politică. (Alexandru Zodieru, managing partner Cult Research).
Otilia Mantelers este psihoterapeut pe traumă, practician de Somatic Experiencing, facilitatoare de Constelații ale Intenției și scriitoare. Este recunoscută pentru felul în care abordează în cabinet traumele din copilărie și consecințele acestora în viața adultă. De asemenea, Otilia susține cursuri de parenting de peste 12 ani în România, fiind promotoarea jocului în relația părinte copil.
Cult Research este o companie românească de cercetare de piață înființată în 2008. Agenția oferă soluții de consultanță prin cercetare agilă ajutând companiile, instituțiile și organizațiile neguvernamentale (inclusiv internaționale) să își crească performanța adaptându-se mereu în funcție de nevoile consumatorului. Serviciile oferite se adresează unor domenii cât mai variate: agribusiness, banking, auto, comunicare, administrație publică, FMCG, retail etc.
Pentru conectarea cu consumatorii din diverse medii folosim cele mai noi tehnologii de cercetare: comunități online (MROC), paneluri online de consumatori (CultIO), call center remote, online focus grupuri, agile & instant surveys.
Cult Research își dorește să contribuie la buna funcționare a societății prin oferirea de analize și informații cu privire la diferite teme de interes național. Ne folosim expertiza pentru a oferi informații ce pot contribui la realizarea schimbărilor pe care le doresc românii. Astfel participăm la conturarea unei societăți în care calitatea vieții este îmbunătățită constant.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(sursa foto: pixabay.com/ MabelAmber)